Gjest Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei! Jeg er ei jente på 22 år, og har bestandig hatt uregelmessig mensen. Fikk mensen første gang da jeg var 15 år, da gikk det nesten to år til neste gang. Da jeg var 17 år var jeg med legen, og hun tok blodprøve for å se om hormonene var normale, det var de. Jeg hadde veldig små bryster, og hun sa de ikke var ferdigutviklet. Hun mente jeg skulle vente og se noen år om ting ordnet seg. De neste årene gikk det 1-2 år mellom hver menstruasjon. Da jeg var 20 begynte jeg på p-pillen yasmin, da ble mensen helt regelmessig. Jeg tok en pause fra p-pillene en måneds tid da jeg var 21 år, denne måneden fikk jeg ikke mensen. I tillegg hadde jeg hetetokter og hjertebank, men dette gikk over da jeg begynte på p-pillene igjen. Nå har jeg ikke gått på p-piller siden september 2008. Hetetoktene og hjertebanken kom tilbake, og mensen ble borte igjen. Jeg gikk til legen, og det ble tatt mange blodprøver, også av hormonene og stoffskiftet. Prøvene viste ingenting, og legen ville ikke gjøre noe mer. Hetetoktene er veldig intense og jeg får gjerne 5-6 om dagen, dette er veldig plagsomt. Våkner også om natten av at jeg er utrolig varm. Jeg har mindre hjertebank nå enn jeg hadde rett etter at jeg sluttet på p-pillene. Brystene mine er ikke blitt noe større nå enn da jeg var 17, selv om legen sa de kom til å utvikle seg mere. Er det mulig at de kan komme til å vokse noe mer nå som jeg snart er 23 år gammel? Jeg har vært på undersøkelse med gynekolog for ca ett år siden, da jeg ble innlagt på sykehus pga akutte magesmerter. Han fant ingenting unormalt, men da vet jeg heller ikke hva det var han hadde sett etter... Kan jeg ha kommet i overgangsalderen så tidlig? Det er vel ikke normalt å ha hetetokter i min alder hvis stoffskiftet er som det skal? Jeg og min samboer vil gjerne ha barn om ikke så altfor lenge, men sånn som det er nå så har jeg jo ikke noen eggløsning, jeg har ikke hatt mensen på et halvt år.. Jeg er normalvektig, så kan ikke forstå at det kan ha noe med saken å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321964-hetetokter-og-sjelden-menstruasjon-i-ung-alder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.