tutla Skrevet 26. juli 2001 Del Skrevet 26. juli 2001 Hei Jeg er en jente på 31 år som hadde klamydia i 18 års-alderen. Hadde ingen symptoner på dette, men det ble oppdaget hos legen relativt raskt (max fem-seks mnd.) Ble behandlet og sjekket noen uker etter behandlingen. Har truffet mannen i mitt liv og vi ønsker oss barn. Har litt panikk for at denne uforsiktigheten i ungdoms-tiden skal ha ødelagt for meg. Altså hvor stor er sjansen for at jeg kan ha blitt steril? Må også legge til at i mitt tidligere forhold var jeg gjennom prøverørsbehanling (pga min eks-manns sykdom)uten hell. Var til utredning og sa at jeg hadde hatt klamydia da jeg var 18 år. Men ble ikke undersøkt noe mere fordet, så tok det for at alt var i orden. Lurer derfor på om at hvis egglederne hadde vært tette, hadde ikke dette vist på ultraundersøkelsen?? Eller når de "høstet ut" eggene?? Ble "høstet ut" på begge sider. Hele veien sa de at alt så fint og normalt ut...men klarer allikevel ikke å legge fra meg tankene om at noe kan ha skjedd.... Blir sprø av og tenke på dette.. Kan du gi meg noen svar..please Hilsen bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32198-klamydia-og-sterilitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maylen Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Jeg tviler på om du er blitt steril etter klamydia.Etter det jeg har hørt får du da egglederbetennelse som kan føre til sterilitet hvis du har blitt smittet med klamydia og ikke merket det på lenge.Jeg har også hatt klamydia i mine yngre år,og jeg vet ikke hvor lenge det gikk før jeg oppdaget det,men i dag har jeg født 2 barn og er igjen gravid med nr.3.Siden du er blitt sjekket så grundig tror jeg du kan utelukke at det er noe i veien med deg.De hadde vel funnet det hvis det var noe. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32198-klamydia-og-sterilitet/#findComment-126594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Altså hvor stor er sjansen for at jeg kan ha blitt steril? SVAR Hvis du hadde hatt egglederbetennelse ville risiko være 15%, men det har du åpenbart ikke hatt symptomer på (det behøver man nå heller ikke å ha hatt) Må også legge til at i mitt tidligere forhold var jeg gjennom prøverørsbehanling (pga min eks-manns sykdom)uten hell. Var til utredning og sa at jeg hadde hatt klamydia da jeg var 18 år. Men ble ikke undersøkt noe mere fordet, så tok det for at alt var i orden. SVAR: Ofte tar legen rutinemessig en chlamydiaprøve før IVF-behandling. Lurer derfor på om at hvis egglederne hadde vært tette, hadde ikke dette vist på ultraundersøkelsen?? Eller når de "høstet ut" eggene?? SVAR: Nei, det ville man ikke kunne se. Ble "høstet ut" på begge sider. Hele veien sa de at alt så fint og normalt ut...men klarer allikevel ikke å legge fra meg tankene om at noe kan ha skjedd.... Blir sprø av og tenke på dette.. SVAR: jeg synes ikke du tenke så mye på det, men søke hjelp hvis det går mer enn et år uten resultat Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32198-klamydia-og-sterilitet/#findComment-126651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.