Gjest vkarlsen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg er en jente på 30 år som fødte en gutt for 2 1/2 år siden. Nå ønsker vi oss gjerne ett barn til og sluttet i juni med p-pillen cerazette (1/2 år siden). Helt siden jeg sluttet med pillen, har jeg hatt uregelmessige og hyppige blødninger. De siste månedene har blødningene vært langvarige også. Jeg hadde nå blødninger i 4 uker i sammenheng. Så var det et opphold på 1 uke, og nå er det i gang igjen. Jeg har ingen smerter og blodet er veldig friskt og rødt. Blødningene varierer litt i størrelse, men det er ikke veldig mye. Litt mindre enn en vanlig menstruasjon, antar jeg. I de periodene jeg ikke har blødd, har det heller ikke kommet noe etter samleie. Før min første graviditet var jeg plaget med blødninger etter samleie, og var hos gynekolog med dette. Det ble fastslått følsom livmorhals, og dette ga seg ca. 2 mnd ut i graviditeten. Var hos gynekolog 6 mnd etter fødsel, og da så alt helt fint ut. Jeg lurer nå på om dette er hormonell ubalanse, og om dette kan ha noen innvirkning på muligheten til å bli gravid. Jeg vet jo ikke når jeg har mensen og når jeg har eggløsning. Har bestilt time hos lege for dette, men vil gjerne også høre din mening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322044-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Med en følsom livmorhals mener legen sikkert at du har en livmorhals som lett gir blødning. Det kan gi mellomblødninger, men kvinnen vil ha normale blødninger i tilegg. Hvis det er helt uten system, kan det skyldes eggløsningssvikt eller –uregelmessighet, og da kan det redusere fruktbarheten. Blødninger fra livmorhalsen vil sannsynligvis ikke bety noe i den sammenhang. Det er viktig at du tar med en kalender med oversikt over dine blødninger når du skal til legen. Det gjør det enklere å finne frem til hva som kan være galt. Legen vil sikkert også ta blodprøver av deg og foreta en gynekologisk undersøkelse. Hvis det er svikt i eggløsning, er det forholdsvis enkelt å sette det i gang med tabletter. En blødning fra livmorhalsen kan evt behandles med laser. Vennlig hilsen Mette H Moen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322044-bl%C3%B8dninger/#findComment-2666349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.