Gå til innhold

Bekymret for stor aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Det er stor forskjell på 8 år og 19 års aldersforskjell i et forhold. Klart alder spiller noen rolle. Man har mer livserfaring når man er 19 år eldre enn noen blant annet. Det har noe å si at man har to barn fra før, bare treffes hjemme hos hverandre, ikke presenterer hverandre for venner og kjente etc etc.

Jeg er ganske sikker på at hvis det var en kvinne på 49 som fant seg en gutt på 31, ville mange kommet med andre svar.... men dette går jo "riktig" vei....

Syns virkelig det er noen farlige holdninger du har, også syns jeg det er respektløst å ikke stole på at søsteren din på 31(!) år ikke selv kan bedømme hva som er best for henne.

Og helt ærlig, jeg trodde livserfaring først og fremst er en positiv ting.

Det at han har noen ugunstige forhold til barn og arbeide i sitt liv er ikke aldersbestemt, og det er her du legger argumentet ditt.

Gjør deg selv og søsteren din en stor tjeneste, og ikke legg dette imaginære problemet på dine skuldre. Hvis mannen ikke er riktig for søsteren din må du gi henne plass til å finne ut av dette selv.

Og hvis du viser tydelig bekymring overfor søsteren din, tar du fra henne gleden over å ha funnet mannen og forelskelsen, og det er da vel ikke det du vil?

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Du sier at det er hennes første faste forhold. Da syns jeg du skal unne henne å nyte det. Det er ikke sikkert hvor lenge det varer, så å bekymre seg for hvilke problemer hun eventuelt kan få om 20 år, er å ta sorgene på forskudd.

Du sier at du er redd dine foreldre vil reagere. Det er ikke usansynlig, hvis du har arvet holdningene dine fra dem. Da burde du heller gå ut og støtte henne, ved å ta en prat med dine foreldre på forhånd.

Jeg skjønner at du er redd du ikke skal få tantebarn. Men det får du heller ikke om hun forblir singel.

Du sier at det er hennes første faste forhold. Da syns jeg du skal unne henne å nyte det. Det er ikke sikkert hvor lenge det varer, så å bekymre seg for hvilke problemer hun eventuelt kan få om 20 år, er å ta sorgene på forskudd.

Du sier at du er redd dine foreldre vil reagere. Det er ikke usansynlig, hvis du har arvet holdningene dine fra dem. Da burde du heller gå ut og støtte henne, ved å ta en prat med dine foreldre på forhånd.

Jeg skjønner at du er redd du ikke skal få tantebarn. Men det får du heller ikke om hun forblir singel.

Jeg er ikke bekymret for å ikke få tantebarn. Jeg unner min søster å være forelsket og ha et forhold, men man tenker ikke mest fornuftig når man er forelsket....

Hun sa jo selv at hun ønsker å få barn med en på sin egen alder...om hun skal ha barn da. Det er ikke barn som er det store issuet her.

Det er mer det at jeg er redd for at hun kun blir "brukt" av denne mannen....og i tillegg traff de hverandre på jobb, i sjef / ansatt forhold.. Er redd hun brenner broer i sin bransje, som ikke er så stor...her i landet, og at hun kan ødlegge for seg selv og sine egne fremtidige mål innen det yrket hun har valgt.

Gjest Ulvinnen

Jeg er ikke bekymret for å ikke få tantebarn. Jeg unner min søster å være forelsket og ha et forhold, men man tenker ikke mest fornuftig når man er forelsket....

Hun sa jo selv at hun ønsker å få barn med en på sin egen alder...om hun skal ha barn da. Det er ikke barn som er det store issuet her.

Det er mer det at jeg er redd for at hun kun blir "brukt" av denne mannen....og i tillegg traff de hverandre på jobb, i sjef / ansatt forhold.. Er redd hun brenner broer i sin bransje, som ikke er så stor...her i landet, og at hun kan ødlegge for seg selv og sine egne fremtidige mål innen det yrket hun har valgt.

Sjef-ansatt forhold er alltid vanskelig. Da skjønner jeg bedre bekymringen din.

La henne nyte det. Hun er 31 år gammel - absolutt voksen. Hun må få gjøre sine egne erfaringer. Kanskje er det "den store kjærligheten", kanskje blir det en kortvarig affære. Uansett, ikke si noe som helst negativt om ham eller forholdet dem i mellom.

Annonse

Gjest synes jeg er viktige faktorer her.

Hun må vite på forhånd til hva denne mannen mener om nye småbarn.

Dessuten må hun tenke på hva slags sex hun får når hun er 50 og midt i sin bestesexalder enda. Det er ikke mange virile og flotte menn som man tenner på når de nærmer seg 70 år. Vil hun klare å få lite eller ingenting?

Jeg synes det er fint at du tenker på søsteren din, din bekymring viser jo det. Men det er hennes liv, hennes valg.. Det må du respektere :-)

Ellers har jeg for min del mine egne grenser hva gjelder aldersforskjell. Et sted går den. Men det betyr ikke at jeg respekterer andres valg.

Jeg synes det er fint at du tenker på søsteren din, din bekymring viser jo det. Men det er hennes liv, hennes valg.. Det må du respektere :-)

Ellers har jeg for min del mine egne grenser hva gjelder aldersforskjell. Et sted går den. Men det betyr ikke at jeg respekterer andres valg.

Men det betyr ikke at jeg IKKE respekterer andres valg, skulle det stå..

''Men det betyr ikke at jeg respekterer andres valg.''

Nei, er du gal ;-) Hehe. Mangler et "ikke", kanskje...

Jeg mener at du ser på søsteren din som mye yngre enn hun er. Du kaller henne jo en ungjente... Jeg er ikke 30 riktig enda, men jeg er ihvertfall ingen ungjente..

Videre mener jeg at du må konsentrere deg om det som skjer hos deg, og ikke finne på ting å bekymre deg for, da blir du veldig sliten! Søsteren din er godt voksen og klarer seg selv!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...