henrikke71 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg er i første trisemester av svangerskap, og studerer. Har store problemer med å konsentrere meg om de ting som vi blir lært i, i motsetning til tidligere. Jeg har hørt om ammetåke, men kommer det "tåker" inne i svangerskapet også? Jeg har en teori om at dette kan oppstå pga av bekymringer, men jeg er også veldig trøtt og har konstant dårlig samvittighet fordi jeg sover så mye og ikke får gjort det som blir til overs i løpet av skoledagen. Er redd for å komme til å henge etter i dette semesteret. Noen som har opplevd lignende, er det normalt, går det over etter de tre første måneder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322086-problemer-med-konsentrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg var veldig trøtt og vimete de første mnd. i svangerkspet.. Sovna kl. 19 etter en dag på jobben, og var konstant trøtt, glemsk og ukonsentrert. I uke 13 snudde det helt om, og jeg har aødri følt meg så frisk og opplagt noen gang. hadde masse energi, "menssmertene" ga seg, og jeg var i toppform. Hodet var på plass igjen.. Hele 2. trimester var en flott tid. Fikk ikke plager igjen før helt på slutten, da gikk det på at magen var stor og litt i veien, vann i beina, tyngre å bevege seg, ble fortere andpusten og generelt mer sliten. Og ikke for å snakke om halsbrann! : ( Det kom ganske tidlig, men jeg har slitt med det fra før.. Gaviscon var min beste venn da. Du blir nok mye bedre skal du se.. Ikke ha dårlig samvittighet for ting du ikke får gjort. Lytt til kroppen, og hvis deg når du trenger det. Tenk at kroppen din har "hormonsjokk" nå. Nei, det er lov å legge ting litt på is, og slappe av når man er gravid ved behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322086-problemer-med-konsentrasjon/#findComment-2667513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg var veldig trøtt og vimete de første mnd. i svangerkspet.. Sovna kl. 19 etter en dag på jobben, og var konstant trøtt, glemsk og ukonsentrert. I uke 13 snudde det helt om, og jeg har aødri følt meg så frisk og opplagt noen gang. hadde masse energi, "menssmertene" ga seg, og jeg var i toppform. Hodet var på plass igjen.. Hele 2. trimester var en flott tid. Fikk ikke plager igjen før helt på slutten, da gikk det på at magen var stor og litt i veien, vann i beina, tyngre å bevege seg, ble fortere andpusten og generelt mer sliten. Og ikke for å snakke om halsbrann! : ( Det kom ganske tidlig, men jeg har slitt med det fra før.. Gaviscon var min beste venn da. Du blir nok mye bedre skal du se.. Ikke ha dårlig samvittighet for ting du ikke får gjort. Lytt til kroppen, og hvis deg når du trenger det. Tenk at kroppen din har "hormonsjokk" nå. Nei, det er lov å legge ting litt på is, og slappe av når man er gravid ved behov. Tusen takk, det der var akkurat hva jeg trengte å høre nå. Føler at jeg legger studiene på hylla for tida, og har konstant dårlig samvittighet. I dag måtte jeg være hjemme etter lunsj, jeg hadde et hormonutsving som ikke lignet grisen. Har bare lyst til å ligge under dyna og ikke ha noe med resten av verden å gjøre;-) Jeg gleder meg til uke tolv, når jeg skal komme i toppform, og bli litt sosial igjen, da skal jeg vise hva jeg er god for:-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322086-problemer-med-konsentrasjon/#findComment-2667982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.