Gå til innhold

Mageproblem

Anbefalte innlegg

Jeg får med jevne mellomrom, ca 1 gang pr.mnd for tiden, forferdelige magesmerter etpar timer etter at jeg har spist middag.De kommer alltid etter et middagsmåltid og det ender alltid opp med at jeg sitter på toalettet i en halv time med diarè og tømmer magen min.Når det er gjort er jeg tilbake i fin form igjen, men i det påfølgende døgnet har jeg forskrekkelig mye luft i magen,heldigvis uten smerter. Jeg spiser ikke rødt kjøtt så fisk og fugl blir min middagsmat. Jeg spiser mye grønnsaker til, og en sjelden gang poteter eller ris. Hver morgen spiser jeg havregrynsgrøt med linfrø ,kokt på vann eller soyamelk.Jeg unngår for det meste animalsk fett, og spiser mye frukt og grønt.Unngår bakevarer av hvitt mel og bruker honning eller rosiner hvis jeg vil ha litt søtt på grøten.Hvis jeg spiser saus er den tilberedt med maizena. Har forsøkt å finne ut om jeg reagerer på noe slags mat,men mageproblemet dukker opp etter all slags middagsmat. F.ex. gryterett av kyllingkjøttdeig,spekesild eller som idag kokt uer med masse grønnsaker og flatbrød til. Tidligere på dagen hadde jeg spist havregrynsgrøt kokt på vann tilsatt ei spiseskje mager rømme til frokost,ei skive grovt brød (bakt uten hvitt hvetemel) med salt laks på til mellommål og ei skive grovt brød med kokt egg til lunch. Så var det uer til middag og et eple til dessert. Fisken hadde jeg kokt for ei uke siden og renset og lagt i frysa, så den tinte på kjøkkenbenken i noen timer før jeg varmet den skikkelig godt opp i microbølgeovnen. Har vært til tykktarmsundersøkelse for etpar år siden og fikk fjernet noen polypper som ikke var "farlige". Skal til ny undersøkelse i juni iår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322169-mageproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg har ingen enkel forklaring på dine symptomer men utifra det du forteller synes jeg at det er viktig at du gjennomgår en ny runde med allergi/intoleransetesting og tykktarmundersøkelse. Jeg tror ikke at du har noen alvorlig sykdom men ved tykktarmundersøkelse kan man ofte ta biopsier for å utelukke tarmbetennelse og jeg synes dette kan være viktig i ditt tilfelle. Jeg vil derfor høre med din egen lege om det er noen mulighet å få fremskyndet denne undersøkelsen da det er jo fortsatt flere måneder til juni.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322169-mageproblem/#findComment-2671242
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...