Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjäre Moen.Takker for svar til "uro og kaos"(24/7).Nå er det bare litt til för jeg föler at jeg har fått den info. jeg trenger.Egglederbetennelse?Hvordan skal jeg finne ut om det er det?Bör jeg undersöke det närmere el. er jeg frisk da jeg ikke har smerter nå?(med hensyn til fare for sterilitet)Kan en gynekolog finne ut om jeg er blitt steril el. er det noe tiden vil vise?Har antibiotikakuren virket og kurert evt. egglederbetennelse el. kan virkningen ha blitt spolert fordi jeg hadde samleie som normalt under kuren?Referert til det du sier om betennelse og ro/heling?Bör jeg unngå samleie nå selv om jeg föler meg frisk?(problematiskt da jeg ikke kan involvere kjäresten i dette)Du sier at jeg kan ha betennelsen uten å merke noe unormalt.15% blir sterile-det er ganske mange det!Kan du fortelle meg hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen for å få litt klarhet?Vet jo ikke om jeg er frisk og hvordan jeg evt. blir det.

Må fölge saken til ende synes jeg,når jeg er kommet så langt.Håper på et siste avsluttende svar fra deg i saken.Lover å ikke mase mer om dette da,men liker ikke å ikke vite.Takk for din tålmodighet og kunnskap!

Hilsen Kalina Solic,22.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32219-til-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kjäre Moen.Takker for svar til "uro og kaos"(24/7).Nå er

det bare litt til för jeg föler at jeg har fått den info. jeg

trenger.Egglederbetennelse?Hvordan skal jeg finne ut om

det er det?

SVAR: det kan du ikke finne ut av i ettertid. Blodprøver og symptomer er det som gir legen mistanke, men ofte overbehandler man 'for en sikkerhets skyld' uten å være sikker på diagnosen.

Bör jeg undersöke det närmere el. er jeg frisk

da jeg ikke har smerter nå?(med hensyn til fare for

sterilitet)

SVAR: det har ingen hensikt

Kan en gynekolog finne ut om jeg er blitt steril el.

er det noe tiden vil vise?

SVAR: det kan bare tidne vise. Man setter ikke igang kostbar og plagsomme undersøkelser før det er nødvendig.

Har antibiotikakuren virket og

kurert evt. egglederbetennelse el. kan virkningen ha blitt

spolert fordi jeg hadde samleie som normalt under

kuren?

SVAR: hvis du ikke har symptomer må vi regne med at kuren har virket. Hvis du orket å ha samleie og ikke hadde vondt, kan det ikke ha vært noen kraftig betennelse. De fleste ville få veldig vondt og stoppe opp.

Referert til det du sier om betennelse og

ro/heling?Bör jeg unngå samleie nå selv om jeg föler meg

frisk?(problematiskt da jeg ikke kan involvere kjäresten i

dette)

SVAR: nei, du behøver ikke å avstå fra samleie nå

Du sier at jeg kan ha betennelsen uten å merke noe

unormalt.15% blir sterile-det er ganske mange det!Kan du

fortelle meg hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen

for å få litt klarhet?

SVAR: du kan ikke få klarhet og det er best om du glemmer hele saken. Det er til ingen nytte å gå å gruble lenger på noe man ikke kan gjøre ved. Vær glad for at du ikke har smerter. Noen får kroniske underlivssmerter etterpå. Du er frisk. Jeg tror ikke det kan ha vært noen stor affære, den betennelse du har hatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32219-til-slutt/#findComment-126621
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...