Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I 1994 fjernet jeg galleblæren, og synes jeg har klart meg bra uten. I det sist har jeg hatt smerter i høyre side omtrent der jeg pleide å ha vondt før jeg fjernet galleblæren, jeg har mye diare og kvalme. Kan det være noe galt med galle- gangen? Jeg må gjøre oppmrksom på at jeg i 2004 fikk kreft i underlivet og fjernet alt der det var også en del kreft på tarmen men det mener de forsvant med cellegiftkur. Smerten merket jeg ekstra godt i forgårs da jegtok bussen til byen (en tur på 2 1/2 time) Jeg ble operert for grå stær 13/01 fikk da to beroligende tabl. kan det ha utløst noe av dette, jeg hadde diare hele dagen og natten med. Til slutt tok jeg Idoform så jeg kunne komme meg hjem. I dag har jeg smerter og er veldig slapp og kald. Beklager det lange brevet, er klar over du ikke kan gi meg eksakt svar men kanskje en antydning. På forhånd takk. Mvh Eli

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322260-gallebl%C3%A6ren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg synes det er viktig at du blir undersøkt nærmere - særlig fordi du fortsatt har smerter og føler deg slapp og kald. Det er en mulighet for å få gallestein i gallegangen selv etter at galleblæren er fjernet og dette er en mulig diagnose i ditt tilfelle. Det er imidlertid flere andre mulige diagnoser (knyttet til bla leveren/gallegangen) som bør utelukkes ved noen blodprøver og ultralyd. Ta derfor kontakt med din lege snarest mulig (eller legevakten dersom du føler at allmenntilstanden er redusert).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322260-gallebl%C3%A6ren/#findComment-2671249
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...