Gjest athos Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er en gutt på 38 år.Jeg får av og til tekstmeldinger fra min mor om og komme hjem og spise middag sammen med henne og faren min.Dette fører til et sterkt ubehag hos meg.Grunnen til dette tror jeg kan være at da jeg vokste opp, så brukte familien min , mor , far og jeg og spise ofte sammen.Men disse måltidene var ikke like hyggelige alltid.Far kunne være meget streng når det gjaldt disiplin ved matbodet.Jeg husker jeg var redd og skeptisk til og skulle spise sammen med mine foreldre.Dersom jeg var så uheldig og velte et melkeglass, så kunne far bli meget sinna, det kunne vanke en ørefik, og jeg måtte gå ifra bordet for og stå ute på trappa og skamme meg. I hele tatt , det var en del opplevelser ved middagsbordet som jeg kjenner har satt sine spor.Dette tro jeg er grunnen til at jeg føler en slik motsetning imot og skulle hjem på middag nå. Jeg er nødt til og prøve og få bearbeidet disse hendelsene fra før i tiden slik at de blir mindre plagsomme og kanskje vil forsvinne.En ting som jeg ihvertfall er sikker på er at kroppen min husker disse hendelsene. Jeg blir litt i tvil når jeg får disse meldingene fra min mor.Skal jeg dra hjem og spise sammen med dem, eller skal bare la være?Og hvis jeg skal dra hjem og spise, hva kan jeg gjøre for og få dette ubehaget til og bli mindre? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Pkt. 1 - du er ingen gutt, du er en voksen mann. Pkt. 2 - hvorfor er du redd for å si nei? Er du redd for å såre din mor? Si bare at det ikke passer, du trenger ikke begrunne nærmere enn det. En dag du er sterk nok sier du ja takk til å komme på middag, men det har ingen hast. Synes 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Pkt. 1 - du er ingen gutt, du er en voksen mann. Pkt. 2 - hvorfor er du redd for å si nei? Er du redd for å såre din mor? Si bare at det ikke passer, du trenger ikke begrunne nærmere enn det. En dag du er sterk nok sier du ja takk til å komme på middag, men det har ingen hast. Synes Enig. 0 Siter
Gjest ylli Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Anbefaler på det sterkeste tankefeltterapi. Du kan lære det grunnleggende via nettet. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Anbefaler på det sterkeste tankefeltterapi. Du kan lære det grunnleggende via nettet. Takk.. dette hørtes interessant ut..skal sjekke det... Har du eventuelt en link? 0 Siter
Gjest tenker jeg Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Jeg tror jeg ville vurdert gruppeterapi. Grensesetting og relasjonsproblemtikk med mer. tror jeg er stoff som egner seg godt for gruppe. Kanskje legen din vet om noen psykologer som er god i gruppeterapi. Der er det heller ikke så lange ventelister. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Kroppen husker ingenting, men hjernen husker. Ellers har du fått mange gode råd av andre. 0 Siter
Gjest ylli Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Takk.. dette hørtes interessant ut..skal sjekke det... Har du eventuelt en link? Her er en link http://www.emofree.com/ Det aller meste om tankefelt er skrevet på enegelsk. TFT kan nok mange ganger virke for enkelt, og det er det ofte også. Noen ganger er det best å oppsøke en behandler innen for TFT. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Takk til alle som har svart.Jeg har nå noen nye innfallsvinkler på dette problemet. 0 Siter
gif Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 The Body Remembers: The Psychophysiology of Trauma and Trauma Treatment http://www.amazon.com/Body-Remembers-Psychophysiology-Trauma-Treatment/dp/0393703274 0 Siter
Gjest athos Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 The Body Remembers: The Psychophysiology of Trauma and Trauma Treatment http://www.amazon.com/Body-Remembers-Psychophysiology-Trauma-Treatment/dp/0393703274 Takk... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.