Gå til innhold

oppkast og diare

Anbefalte innlegg

Lille julaften på morgenen våknet jeg av voldsom kvalme og magesmerter... fikk kommet meg ut til toalettet og før det braket løs. det var diare og oppkast samtidig... dette varte en ca 12 timer (oppkast ga seg på ettermiddagen) og dagen etterpå var jeg helt fin.. etter et par dager begynte jeg å få diare igjen.. uten noe særlige magesmerter... og to uker etter dette så fikk jeg igjen diare/oppkast som og bare varte en dag. Diare'en har ikke gitt seg helt enda.. og idag, en uke etter forrige diare/oppkast dag kom det igjen... jeg har tatt gravitest, for å forsikre meg om det ikke er dette, og den viste negativ. Noen som vet hva dette kan være? synes det er veldig merkelig.. har fått time hos lege på mandag, men....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322347-oppkast-og-diare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Det skriver at du har diare/oppkast de siste ukene men har hatt perioder med opphold. Dette er egentlig betryggende (dvs at du har perioder med symptomfrihet) og peker på at dette ikke er noe alvorlig. En mulig diagnose er en virusinfeksjon i tarmen men det kan være greit å få sjekket senkningen hos fastlegen og eventuelt få sendt inn avføringsprøver til dyrkning for å utelukke en bakteriell infeksjon. Jeg regner med at din lege snakker mer med deg om dette på mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322347-oppkast-og-diare/#findComment-2671253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...