Gjest Utrolig sliten Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg er plaget av en intens susing i hodet, samt en mer skurrende lyd ("svak vind i metallrør") som virker å komme fra venstre øre. Hodesusingen er veldig plagsom, og har vart mellom 4 og 5 mndr. Jeg har vært hos fastlege og tatt en rekke blodprøver (stoffskifte, mmm) i tillegg til generell undersøkelse som blodtrykk osv. Ingen funn. Legen fjernet også en fastgrodd propp i venstre øre, uten at det har endret "lydbilde". Jeg venter nå på MR for å sjekke hodet. Hvis ingen funn der, sendes jeg til nevrolog. Det hele startet i forbindelse med at jeg var stemmeløs i tre uker. Fikk diagnosen virus på stemmebåndet. Den første tiden hadde jeg dott-følelse i ørene sammen med hodesusen. Jeg har vært gjennom et par antibiotikakurer uten at det hjalp den gang. jeg har også vært gjennom to kurer med Rinex, uten bedring - med unntak av dottene i ørene, som da forsvant. En tilleggsopplysning er at jeg var utsatt for en kraftig påkjørsel bakfra (bil) for ca 1 år siden. Plagene mine startet som sagt for ca 4-5 mdnr siden (september). Jeg har slitt med lavt jernlager og mangel B B12, men etter å ha tatt jern/B12 i en periode, er verdiene nå greie. Jeg blir snart "gal" av dette, og mitt spørsmål er: hvilke ulike årsaker gir denne type symptomer? Jeg blir naturlig nok bekymret for at det er en form for syste/svulst i hodet, men det kan sikkert være andre årsaker også som kan ligge bak? Spørsmålet skulle sikkert være rettet til en nevrolog, men jeg kan ikke se at det finnes på dette forumet, så jeg håper du kan gi meg en vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322395-hodesus-skurr-i-%C3%B8ret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det er oftest øre-nese-halsleger som utreder øresus. Disse vil undersøke om det er skader i mellomøret eller langs hørselnerven som er årsak. Noen ganger finnes ingen sikker årsak. Behandling er vanskelig. Depresjon og slitenhet avgjør hvor mye man er plaget. Det finnes små apparater; tinnutus-maskerere som kan minske plagene. Slike kan brukes når det er stille i rommet, f.eks før leggetid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322395-hodesus-skurr-i-%C3%B8ret/#findComment-2670148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.