Gå til innhold

Hormonspiral og sexlyst

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen mann

Etter at min kone fikk hormonspiral har sexlivet vårt dabbet av, samtidig som hun har vanskeligheter med å bli kvitt noen ekstra kilo. Noen som har samme erfaring med dette prevensjonsmiddelet?

Hun har lyst til å ta den ut, men vi er usikker på hva slags sikkerhet vi skal bruke istedenfor. Hun har lite lyst til å bruke piller, mens jeg synes gummi fungerer dårlig. Noen tips på andre gode prevensjonsmiddel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322415-hormonspiral-og-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hormonspiralen har aldri påvirket sexlysten min siden jeg satte den inn for over 5 år siden. Snarere tvert i mot.

Noe som derimot kan påvirke min sexlyst negativt, er vektoppgang. Og med motsatt effekt med vektnedgang:0)

Det er vel endel typer prevensjon som kan ha bivirkningen at man legger på seg. Derfor ville jeg, om jeg var kona de, i første omgang tatt tak i vektproblemet og sett om det hjalp på sexlysten. Dette før jeg eventuellt bytta prevensjon.

Har ingen andre typer prevensjon å anbefale, fordi jeg selv er mega fornøyd med spiralen.

Jeg ble seksuelt lobotomert av hormonspiral. Den ble tatt ut og erstattet av sikre perioder kombinert med alder og "hoppe av". Det fungerer helt fint. Sexlysten er hvertfall blitt enormt bedre. Mannen min lukter faktisk annerledes. Kommer aldri til å sette inn noen ny spiral. Skulle vi være så uheldig å bli gravid, så tar vi det derfra.

Gjest jentaa23

Jeg har ikke erfaring med spiral, men hadde samme effekt av p-piller.

Nå har jeg nettopp begynt å bruke p-ring (nuvaring), så langt virker det som dette ikke har noen negative bivirkninger.

Tror forskjellen kommer av at med ringen virker hormonene mer lokalt og ikke på 'hele systemet'.

Ta et søk på wikipedia eller i felleskatalogen for å lese mer om denne, den er et relativt nytt alternativ på markedet.

Anbefales :-)

Annonse

Gjest Ulvinnen

Sexlysten min ble fullstendig borte av hormonspiral. Men dessverre for meg, skjønte jeg ikke det før etter at jeg fjernet den etter 5 års bruk. Jeg trodde det bare var småbarnsperioden som gjorde det.

Jeg har ikke noe godt forslag til annen prevensjon. Selv bruker jeg kondom og sikre perioder (som jeg vet ikke er sikkert nok). Kondom er no' herk, skjønner godt at du ikke vil bruke det. Men det er tross alt bedre enn at kona di ikke har sexlyst pga hormonpreparat.

Dere kan bruke pessar. Jeg har vurdert det selv, men nå frister det enda mindre enn kondom, selv om jeg var fornøyd den gang jeg brukte det.

candyqueen_83

Jeg har ikke erfaring med spiral, men hadde samme effekt av p-piller.

Nå har jeg nettopp begynt å bruke p-ring (nuvaring), så langt virker det som dette ikke har noen negative bivirkninger.

Tror forskjellen kommer av at med ringen virker hormonene mer lokalt og ikke på 'hele systemet'.

Ta et søk på wikipedia eller i felleskatalogen for å lese mer om denne, den er et relativt nytt alternativ på markedet.

Anbefales :-)

Den virker fort inn på hele systemet den og :o( Den har også gitt meg menssmerter. Det har jeg aldri hatt før.

hei! Jeg har ikke fått mindre lyst etter jeg satt den inn for over et år siden.. hatt småblødninger, og litt magesmerter, men er ellers fornøyd. jeg tviler på at vekta til kona di har noe med spiralen å gjøre. Jeg la veldig på meg av minipiller, og spurte legen om vektoppgang ved spiralbruk, men hun sa det ikke spiller noe rolle inn på vekta siden den virker lokalt, og ikke i hele kroppen.

Jeg ville prøvd å gå ned i vekt i første omgang hvis jeg var henne, da vil hun føle seg bedre og få selvtillittien tilbake og lysta komme igjen.. vent heller med å se om det hjelper før spiralen blir fjerna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...