Gå til innhold

Blødning i endetarmen

Anbefalte innlegg

Gjest mamma som vil leve

Hei! Jeg er en dame på snart 43 år. I flere år har jeg vært plaget av kløe i endetarmen. Jeg har vært hos lege med dette problemet et par ganger, da har jeg fått navnet på salve til behandling av dette. Første gangen må ha vært for fem seks år siden. Siste gang for få måneder siden i forbindelse med en gynekologisk undersøkelse. Det er jo ikke et problem man gleder seg til å adressere for å si det sånn. Problemet blir bare verre og verre. Jeg har observert blødninger tidligere men ikke så jeg har reagert spesielt på det. På lørdag observerte jeg blødning fra endetarmen, ikke så mye først, men ettervert ganske kraftig. Først var det friskt rødt blod, deretter som ved kraftig menstruasjon mørkere farge og litt geléaktig konsistens. Det kom også små klumper av blod. Ved neste avføring var denne full av blod den geléaktige konsistensen var der akkurat som om avføringen hadde gått igjennom ett felt med dette blodet. Avføringen har endret seg "blitt veldig hard" Men plutselig kan den være "normal" andre ganger veldig "klebende" sånn at det er vanskelig å bli ren med tørt papir. Jeg har oppdaget en slags kul i endetarmen. Den føles litt mindre i dag enn i går (vet ikke om det er innbilning). Som du skjønner er jeg redd dette kan være kreft. Det jeg har lest er at dette kan være hemoroider, cyster, eller tykktarmskreft. men ved hemoroider, (jeg har det også) så er vel blodet lyst rødt og tyntflytende? Jeg er alenemor til 2 gutter på 12 og 15 år. Ønsker å være her til de er voksne. Er det noen andre opplagte årsaker til disse symptomene enn de jeg har nevnt? Hvorfor har ikke legene jeg har oppsøkt vært mer "våkne" for denne skumle diagnosen når jeg har nevnt dette problemet? hvorfor stiller ikke leger spørsmål når en dame på min alder kommer med en plagsomt kløende rumpe?? Venter veldig spent på svar. Vennlig hilsen engstelig mamma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322519-bl%C3%B8dning-i-endetarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...