Gå til innhold

Hudfille kom ut av skjeden

Anbefalte innlegg

Gjest Jentelillehammer

Da jeg dusjet i dag kom det ut en fire/fem cm lang hudfille fra skjeden. Jeg opplevde dette for tre år siden også. Da kom det ut to større "slintrer". Jeg er i et fast forhold, og har ingen plager i underlivet. Det blør ikke, og gjør ikke vondt. Disse hudfillene er så tynne at man ser fingrene mine i gjennom når de strekkes ut. Synes dette er litt urovekkende, og finner ikke noe på nettet om dette. Litt flaut å spørre legen min og.. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322531-hudfille-kom-ut-av-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

mest sannsynlig er dette "tørket slim". Det produseres normal fuktighet og slim i skjeden. Dette kan bli seigt eller størkne litt dersom det har gått litt tid siden samleie eller en stund etter menstruasjon. Dersom du ikke har plager med kløe eller utflod er ikke dette noe som bør behandles. Noen jenter kan også oppleve noe av det du beskriver fordi det har løsnet noen tynne tråder fra tampong. Dersom du fortsatt uroer deg eller har plager bør du be om en gynekologisk rutinesjekk hos fastlegen din. Denne kan ta en penselprøve av utfloden for å sjekke om det er noen uvanlige bakterier der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...