Gå til innhold

fortsatt for høy gamma-gt

Anbefalte innlegg

sella1365380294

I september var jeg og tok noen blodprøver. Alle var fine (også leverprøvene) bortsett fra gamma gt som var på 125 , skal være under 75. Jeg trodde det kanskje skyldtes vival, som jeg hadde brukt i dagene førut. Førut for prøven hadde jeg drukket 2 -3 glass rødvin fredag og lørdag, men aldri midt i uken.(Hadde ikke drukket rødvin på ca 1 uke da prøven ble tatt)

Jeg ble livredd da jeg fikk resultatet av denne prøven, kuttet helt ut rødvin, ikke paracet , som jeg tidvis hadde tatt for hodepine før, og vival kun når det var helt nødvendig. ( maks 2 -3 pr. uke) Kuttet også ut div. helsekostpreparater som jeg i god tro hadde forsøkt for div. småplager.

Så nå har jeg vært og tatt prøven på nytt og den er så godt som uforandret. Jeg må innrømme at jeg er nervøs. Skal til legen om 3 uker og da får jeg vel vite mer om hvordan dette skal oppfølges.

Men hvilke forholdsregler skal jeg ta selv i mellomtiden ? Jeg tar nå 1/2 valergan om kvelden for å få sove, evt. en vival hvis det ikke hjelper. Akkurat nå tar jeg ingen naturmedisin. Skal jeg fortsatt være total avholdende fra alkohol eller kan jeg ta et par glass rødvin om helgene ? Paracet er ikke noe problem så lenge det finnes alternativer, men er i perioder plaget med hodepine..Jeg kan ikke forstå annet enn at mitt beskjedne medisinbruk og alkoholbruk befinner seg langt innenfor det som er forsvarlig. Er det foresten noen som vet hvilke medisiner som påvirker slike prøver , også naturlegemidler og i hvilken omfang ?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322541-fortsatt-for-h%C3%B8y-gamma-gt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...