Gjest Jessica24år Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei Jeg hadde november 2007 eksem under øynene i 2 uker. Jeg hadde aldri hatt det før og visste ikke hva jeg skulle gjøre med det, så jeg brukte masse fuktighetskrem på det før jeg fant ut at jeg måtte bruke mildison som er en veldig mild kortisonkrem. Legen sa til meg at dette ikke var farlig å bruke i små mengder en kort tid. Etter at eksemet gikk bort (etter to uker med eksem) har jeg fått blålilla ringer under øynene..Noe som jeg regner med er hyperpigmentering etter eksemet. Spesielt siden jeg bruker p-piller, og har hørt at det er større sannsynlighet for hyperpigmentering etter sår når man bruker dette. Men i tillegg er huden blitt litt innsunken der eksemet var, slik at skygger tydeliggjør ringer under øynene. Jeg trodde først dette skulle forsvinne etter en stund, da jeg las at slik hyperpigmentering bleknet etter en stund.. Men nå er det gått over et år, og jeg kan fortsatt ikke gå ut uten et tykt lag med concealer under øynene for å unngå å se ut som jeg har fått blåveis, eller ligne en sliten narkoman rundt øynene Er det andre som har hatt eksem under øynene og fått slike mørke felter i huden? Jeg har brukt en krem med vitamin K under øynene.. tror jeg brukte den 4 mndr, men ingen forskjell.. Jeg har også prøvd en krem med 1,5% hydroquinone (murdoc eller murdac), men virker som det eneste den gjør er å irritere huden. Har ikke prøvd disse andre tingene som visstnok skal bleke, som kojic acid og lakrisrot eller hva det heter.. Men vet ikke om det er noe vits i? Hvor lang tid tar det egentlig før huden under øynene blir normal (om en noen gang blir det?) etter eksem .. Kan huden virkelig bli ødelagt for alltid etter to uker med eksem? Er det noe annet man kan gjøre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322547-m%C3%B8rke-ringer-etter-eksem-under-%C3%B8ynene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.