Gå til innhold

Alenemor og ikke tid til kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest ikke tid

Jeg er en alenemor til 3 barn mellom 8 og 11 år. Flyttet fra far til barna for 1 1/2 år siden. Vi var enige om bruddet og er gode venner. Barna bor hos meg og er hos far annenhver helg og en dag i uken. Ungene er snille å gode, men krangler en del selv i mellom. Så det blir til tider litt bråk og kjefting.

Jeg jobber 100% i omsorgsyrket, og har i de siste mnd også tatt noen ekstravakter i helgene hvor jeg ikke har barna.

Hver dag etter middag og lekser er det fullt kjør med fritidsaktiviteter, noen dager er det gjerne både 2 og 3 aktiviteter, hvor jeg må kjøre og hente. Har virkelig ikke tid til noe sosialt uten om dette.

For ca 8 mnd siden traff jeg en ny mann. Ting har gått sakte men sikkert frem til nå. Han har 2 små barn. Han har delt foreldrerett så han har barna en uke om gangen. Minstemann er 3 år. Saken er den att han er så intens. I helgen jobbet jeg både lørdag og søndag, han forventet da att jeg skulle tilbringe fritiden min sammen med han. Noe vi også gjorde fredag og lørdag. Søndagkveld kom jeg hjem fra jobb og falt helt sammen. Han hadde da tenkt seg bort en tur. Jeg gjorde det helt klart for han att denne kvelden ville jeg ha helt alene i sofaen med pledd og ett blad. Hørte han ble skuffet. Gikk å la meg, men lå å kjendte på en følelse på att nå blir jeg kvalt, Jeg klarer virkelig ikke å stille opp for alle og enhver.

Han har en tendens til å ringe, sende meldinger flere ganger om dagen. Pleier å ringe meg hver kveld i 11 tiden, og forventer nermest å snakke i en 1/2 time hver kveld. har som regel ikke så mye å si, Som regel er det ingenting viktig, vil bare høre stemmen min.

Han er så glad i meg, elsker meg over alt på jord. Jeg er også glad i han, men har ennå ikke sagt att jeg elsker han.

Han kunne flyttet sammen med meg på dagen, hadde jeg ønsket det. Det er nærmest ikke aktuellt for meg å flytte på barna en gang til. (barna gar på samme skole som tidligere)

Han forventer også att vi skal finne på ting sammen når vi har barna. I og med att jeg har størst plass er det sam regel hos oss vi er. Kjenner også att dette sliter meg ut. Ungene koser seg sammen, men det blir sene kvelder. Og mye rot etterpå.

Føler att jeg ikke gjør annet en å vaske å rydde.

Har ikke lyst å slippe han, han har så mye godt i seg. Han gir utrolig mye av seg selv. Hjelper meg med mye praktisk med huset. Han er en god far for barna sine og er snill og god mot mine.

Snakket sammen igår kveld. Jeg gråt i telefonen og var veldig oppgitt og frustrert over situasjonen. Jeg vet ikke pr. idag om jeg noen gang blir klar for noe mer evt. flytte sammen.

Spørsmålet mitt er: er det mulig å gji slipp på en mann som har så mange gode kvaliteter pga att jeg føler meg kvalt i forholdet.

Eller er saken den att dette ikke er den rette mannen for meg?

Traff jeg han for tidlig etter bruddet? Jeg var vell ikke helt over eksen, men har ikke tenkt ett sekund på eksen etter jeg traff den nye.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322582-alenemor-og-ikke-tid-til-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jenny71

Du skriver ingenting om hvor gamle dere er. Det lurer jeg litt på siden typen virker panisk, etter min mening. Skjønner godt at du føler deg kvalt...

Det er greit å sende meldinger flere ganger om dagen og av og til ringe, men å forvente at dere skal treffes hver dag er vel litt drøyt! Det samme er å ringe hver dag klokken elleve. Mannen høre desperat ut.... Har du tatt "problemet"opp med han?

Å si at han kunne flyttet sammens med deg på dagen får meg til å bekrefte at han virker rimelig desperat. Hvor lang tid hadde du kjent han før han sa det?

Du skriver ta du ikke har lyst å slippe han, han har så mye godt i seg. Han gir utrolig mye av seg selv. Hjelper meg med mye praktisk med huset. Han er en god far for barna sine og er snill og god mot mine. Hvordan er han mot deg, hva gjør han mer enn forventer at du skal "stå på pinne" for han og holde han med selskap hver dag?

Gjest blomsterkvinne

Mannen må jo være drømmemannen! God og snill og har lyst til å være sammen med deg!

Du høres ut for å ikke være klar til et forhold i det hele tatt. Hadde du virkelig elsket denne mannen hadde du gjort alt for å være sammen med ham i fritiden hele tiden i dette nyforelsket nivået.

For å få overskudd må du kutte ned på overtid på jobben. Ungene må kutte ut noen fritidsaktiviteter eller så må far komme for å drive kjøring frem og tilbake. Og så må du hvile ut. Deretter må du ta et valg for fremtiden. La ikke denne mannen tro at du elsker ham hvis du egentlig ikke elsker ham nok. Da må han få gå videre i livet sitt.

Hvorfor ikke ta en ordentlig prat rundt dette. Finne en løsning som er tilfredstillende slik at ikke alt føles som et pes. Feks onsdagen barna er hos far vil du ha for deg selv. Uken dere begge har barn kan dere tilbringe helgen sammen alle sammen. Den andre helgen kan dere ha kjærestehelg å finne på noe hyggelig bare dere to.

Det høres ut som om du også har veldig travle dager fordi barna bedriver mye fritidsaktiviteter. Er det noe du kan hente av tid her, så det blir litt roligere rundt dere? Barna har godt av aktivitet, men det må ikke skje noe hele tiden.

Hvis denne mannen elsker deg er han sikkert også villig til å tilpasse seg litt. Telefoner hver kveld er slitsomt og det synes jeg du kan si i fra om. En sms med utveksling av gode ord bør holde enkelte dager.

Få til noen nye ordninger og se om det kan hjelpe på kvelefølelsen. Gjør det ikke det er du nok ikke klar for å involvere deg i noe forhold ennå, eller kanskje han ikke er den rette. Jeg tror kanskje du trenger tid til å lengte og savne han litt, men det vet du best selv. Jeg hadde i hvertfall tatt en prat med han relativt fort for å se om det finnes noen mulighet for endringer som dere begge kan leve med og prøve ut. Lykke til!

Hvis du vil satse på denne mannen, noe det kanskje ikke høres ut som du er helhjertet innstilt på så må du ta noen grep:

1. ungene må kutte ned på fritidsaktivitetene sine, evt. de må komme seg til og fra selv eller at pappa må stille som sjåfør en del av gangene

2. du må kutte ut ekstravaktene i helgene når du ikke har ungene, ikke klag på at du aldri har fri når du jobber selv når du har fri (med mindre det er tvingende nødvendig rent økonomisk)

3. du og kjæresten må snakke grundig sammen om at du trenger tid helt for deg selv også, han har antagelig en del tid for seg selv mens du har dine barn sånn at når du har fri så har han fått dekket opp sin "fritid" og er klar for sosiale aktiviteter med deg

Lag en slags ukeplan, slik at ting blir mer forutsigbare, slik agree er inne på nedenfor. Bestem hvordan dere fordeler fritiden, med ulike løsninger alt etter om han har barna eller ikke.

Begge legger noe til rette for å kunne prioritere hverandre - du tar f.eks. litt færre ekstravakter, og han gir deg litt rom for "sløvetid" når du har fri, enten sammen med ham eller alene.

Poenget er at du antakelig vil føle mindre stress når du vet omtrent hva som skal skje.

Annonse

Hvis du vil satse på denne mannen, noe det kanskje ikke høres ut som du er helhjertet innstilt på så må du ta noen grep:

1. ungene må kutte ned på fritidsaktivitetene sine, evt. de må komme seg til og fra selv eller at pappa må stille som sjåfør en del av gangene

2. du må kutte ut ekstravaktene i helgene når du ikke har ungene, ikke klag på at du aldri har fri når du jobber selv når du har fri (med mindre det er tvingende nødvendig rent økonomisk)

3. du og kjæresten må snakke grundig sammen om at du trenger tid helt for deg selv også, han har antagelig en del tid for seg selv mens du har dine barn sånn at når du har fri så har han fått dekket opp sin "fritid" og er klar for sosiale aktiviteter med deg

Nå er mine unger såpass store at de ordner med sine fritidsaktiviteter selv stort sett og minstemor har sine fritidsaktiviteter innefor Sfo-tiden foreløbig.

Men jeg prøver og tenke noen år tilbake i tid da alt sto på som verst og jeg hadde nok ikke bedt ungene kutte ut fritidsaktiviteter om dette var aktiviteter de hadde i fra før av og som de trivdes med, av hensyn til en ny mann.(puh, lang setning)

De årene det står på går fortere enn man aner og hvis en ny mann ikke hadde funnet seg i å komme i andre rekke, kunne det vært det samme for meg.

Nå er mine unger såpass store at de ordner med sine fritidsaktiviteter selv stort sett og minstemor har sine fritidsaktiviteter innefor Sfo-tiden foreløbig.

Men jeg prøver og tenke noen år tilbake i tid da alt sto på som verst og jeg hadde nok ikke bedt ungene kutte ut fritidsaktiviteter om dette var aktiviteter de hadde i fra før av og som de trivdes med, av hensyn til en ny mann.(puh, lang setning)

De årene det står på går fortere enn man aner og hvis en ny mann ikke hadde funnet seg i å komme i andre rekke, kunne det vært det samme for meg.

Men her er det jo mora som sliter seg helt ut på å kjøre til 2-3 aktiviteter hver ettermiddag i uka.

Det står ikke noe am at det er hver ettermiddag, men noen dager.

Når det er 3 barn i såpass tett alder, vil det naturlig nok være en del som faller på samme dag.

Jeg synes far til barna kunne stilt opp mye mer. En far som bare ser barna annenhver helg og en dag i uka, er ikke mye til far. Barna trenger faren sin også.

Når det er 3 barn i såpass tett alder, vil det naturlig nok være en del som faller på samme dag.

Jeg synes far til barna kunne stilt opp mye mer. En far som bare ser barna annenhver helg og en dag i uka, er ikke mye til far. Barna trenger faren sin også.

''Jeg synes far til barna kunne stilt opp mye mer. En far som bare ser barna annenhver helg og en dag i uka, er ikke mye til far.''

Unnskyld meg - hva vet vi om hvordan far er med i bildet her? Jo, vi vet at han har "normalt" samvær, men vet vi om han er fornøyd med dette eller om han vil ha mer? Å si at han ikke er noe til far kun ut fra det bittelille vi vet er ren sjikane mot far.

''Jeg synes far til barna kunne stilt opp mye mer. En far som bare ser barna annenhver helg og en dag i uka, er ikke mye til far.''

Unnskyld meg - hva vet vi om hvordan far er med i bildet her? Jo, vi vet at han har "normalt" samvær, men vet vi om han er fornøyd med dette eller om han vil ha mer? Å si at han ikke er noe til far kun ut fra det bittelille vi vet er ren sjikane mot far.

Nei om dette er frivillig vet vi ikke noe om selvfølgelig og sånn sett var svaret mitt noe ubetenktsomt.

Jo mer jeg tenker over det jo mer er jeg i mot en sånn annenhver helg ordning. Men dette er på generelt basis.

Enig. Her synes jeg VKF var litt rask til å dømme. Faren til sønnen min har ham bare annenhver helg, men han er en kjempefin far. Vi bor bare akkurat litt for langt fra hverandre til at mer samvær er praktisk mulig. Det kan finnes mange grunner til at folk ikke får fordelt tiden med ungene jevnere.

Annonse

Enig. Her synes jeg VKF var litt rask til å dømme. Faren til sønnen min har ham bare annenhver helg, men han er en kjempefin far. Vi bor bare akkurat litt for langt fra hverandre til at mer samvær er praktisk mulig. Det kan finnes mange grunner til at folk ikke får fordelt tiden med ungene jevnere.

Jeg er enig i at jeg var for rask til å dømme, da jeg selvfølgelig ikke vet noe om hvor nært de bor hverandre, ei heller hvordan faren er.

''jeg hadde nok ikke bedt ungene kutte ut fritidsaktiviteter om dette var aktiviteter de hadde i fra før av og som de trivdes med, av hensyn til en ny mann.(puh, lang setning)''

Enig!!

Forøvrig kan man prøve å få til kompiskjøring på fritidsaktiviteter, dersom det er for langt å gå.

''jeg hadde nok ikke bedt ungene kutte ut fritidsaktiviteter om dette var aktiviteter de hadde i fra før av og som de trivdes med, av hensyn til en ny mann.(puh, lang setning)''

Enig!!

Forøvrig kan man prøve å få til kompiskjøring på fritidsaktiviteter, dersom det er for langt å gå.

''Forøvrig kan man prøve å få til kompiskjøring på fritidsaktiviteter, dersom det er for langt å gå''

Ja, slik gjør vi det nå når det er badminturnerinegr for sønnen min og kameraten. Det foregår ofte andre steder i landet og da bytter vi på.

Tidligere da han spilte fotball, ble det også ofte gjort på denne måten.

Men her er det jo mora som sliter seg helt ut på å kjøre til 2-3 aktiviteter hver ettermiddag i uka.

Hvis hun har 3 barn og kjører til 2-3 aktiviteter hver dag, betyr det at ungene hennes er med på 3-5 aktiviteter hver.

Kan vel hende at hun bør omprioritere litt?

Gjest ikke tid

Far til barna jobber skift, den ene uken er det kveldsjobb så da har han ikke mulighet til å hjelpe til. Har idag snakket med han og blitt enig om att ungene blir hentet av han på skolen. Han vil da ha ungene til kl. 1900. Det blir så deilig, selv om det bare er annenhver uke.

Gjest ikke tid

Hvis hun har 3 barn og kjører til 2-3 aktiviteter hver dag, betyr det at ungene hennes er med på 3-5 aktiviteter hver.

Kan vel hende at hun bør omprioritere litt?

Guttene på 8 år er med på fotball og gutteklubb. Jenta på 11 går på svømming 3 dg. i uka, fotball 2 dager og håndball 1 dag. Hvet det er mye for henne, hun er like glad i alle tingene. Og klarer ikke velge bort noe. Det er forsåvidt greit, men så kommer vi til kamper, foreldremøter, selskaper dugnader osv. Sist uke kom hun hjem med en pose med ulltøy fra håndballen som vi skulle selge som dugnad til klubben. Ble levert tilbake uten jeg hadde fått tid til å gjøre noe mer med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...