Gå til innhold

Tips om supergod blyantkvesser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

;-) Vi hadde slik blyantspisser som satt fast i kateteret, og så sveivet man en sveiv rundt og rundt. Det var veldig stas å spisse blyanten i timen da.

Heldige dere... slik en drømte jeg om. :-) Ønsket meg en slik mer enn noe annet en periode. :-)

...men for å svare på spørsmålet ditt:-)

Hvis det er til barn du tenker på, og det er det jo som oftest nåt det kommer til blyantspissere, så synes jeg slike små metallspissere fra bokhandelen er de beste:

http://www.dossier.no/graphics/Pic_blyantspisser.jpg

Dessuten er de ganske rimelige, hvilket jo betyr en del da de har en tendens til å forsvinne... (jeg kjøper som oftest slike med bare ett hull).

Større spissere med oppsamlingsboks er smart til hjemmebruk, men har en tendens (hos oss ihvertfall) til å bli glemt igjen enda mer enn de små, fordi de ikke får plass i pennalet. Og hvis de legges løst i sekken, vil det å dumpe en stor tung bok oppi der lett gjøre at boksen sprekker osv osv...

;-) Vi hadde slik blyantspisser som satt fast i kateteret, og så sveivet man en sveiv rundt og rundt. Det var veldig stas å spisse blyanten i timen da.

Vi hadde også en blyantkvesser som sat fast på skolen. Vi hadde en sånn for noen år siden på jobb også!

Annonse

...men for å svare på spørsmålet ditt:-)

Hvis det er til barn du tenker på, og det er det jo som oftest nåt det kommer til blyantspissere, så synes jeg slike små metallspissere fra bokhandelen er de beste:

http://www.dossier.no/graphics/Pic_blyantspisser.jpg

Dessuten er de ganske rimelige, hvilket jo betyr en del da de har en tendens til å forsvinne... (jeg kjøper som oftest slike med bare ett hull).

Større spissere med oppsamlingsboks er smart til hjemmebruk, men har en tendens (hos oss ihvertfall) til å bli glemt igjen enda mer enn de små, fordi de ikke får plass i pennalet. Og hvis de legges løst i sekken, vil det å dumpe en stor tung bok oppi der lett gjøre at boksen sprekker osv osv...

Enig, de er geniale.

Pencil sharpener...

Jeg har en sånn med oppsamler hjemme, som er veldig god. Det er en sånn med to størrelser på spisserne.

Datra har en rååååsa med to størrelser og oppsamler. Og så har guttungen og jeg hver vår lille spisser i pennalene våre. Jeg mener det er en stygg tendens til at hans forsvinner...

Pencil sharpener...

Jeg har en sånn med oppsamler hjemme, som er veldig god. Det er en sånn med to størrelser på spisserne.

Datra har en rååååsa med to størrelser og oppsamler. Og så har guttungen og jeg hver vår lille spisser i pennalene våre. Jeg mener det er en stygg tendens til at hans forsvinner...

Jeg er svært overraska over Datras fargevalg ;-)

brilleslangen

Jeg har investert i lyra (bordmodell) med sveiv og oppsamler... Det har jeg ikke angret på. Vi hadde noe lignende på skolen da jeg vokste opp husker jeg... Fordet første kan den spisse både tynne tykke og trekantede blyanter, man kan stille inn hvor spiss man ønsker spissen... Og det er superenkelt å spisse blyantene... Datra har med seg en liten spisser i pennalet forsikkerhets skyld i tillegg, men i hovedsak spisses nå blyantene hjemme...

Gjest ViViola

Jeg har investert i lyra (bordmodell) med sveiv og oppsamler... Det har jeg ikke angret på. Vi hadde noe lignende på skolen da jeg vokste opp husker jeg... Fordet første kan den spisse både tynne tykke og trekantede blyanter, man kan stille inn hvor spiss man ønsker spissen... Og det er superenkelt å spisse blyantene... Datra har med seg en liten spisser i pennalet forsikkerhets skyld i tillegg, men i hovedsak spisses nå blyantene hjemme...

''Jeg har investert i lyra (bordmodell) med sveiv og oppsamler... ''

SÅNN har jeg jakta på i hele høst! HVOR HAR DU KJØPT DEN????

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...