Gjest Hanna31 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg lurer på en ting... Føler ofte når man spør en ny type hvorfor det ble slutt med x'n, så får jeg svaret:" Det ble slutt i fellesskap." Når man spør om grunnen er svaret: "Det ble ikke noe kos". Er dette en "standardfrase", og grunnen kan ofte gjerne være at man har blitt forlatt, men ikke vil si det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322637-standardfrase-p%C3%A5-hvorfor-et-tidligere-forhold-er-slutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaudia Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ikke godt å si, men nå er det jo oftest sånn at selv om den ene tar iniativ til å gjøre det slutt, så er den andre enig fordi forholdet allerede har haltet over lengre tid. Om jeg hadde gjort det slutt med typen og han ikke var enig og ble lei seg, hadde jeg nok ikke fortalt dette til min nye kjæreste. Hadde nok pyntet på sannheten og peilet det mot at det var enighet for å være lojal mot ham. dette er tross alt egentlig en sak mellom meg og X. Hadde jeg selv blitt dumpet derimot, hadde jeg nok vært ærlig. Synes godt min nye kjæreste kan få vite hvilken bagasje jeg har ift kjærlighetslivet på både godt og vondt. Men det har vel kanskje litt å si når det gjelder årsaker til bruddet? Skulle årsaken vært at jeg har vært utro eller har en alvorlig psykisk lidelse/er ustabil, ville jeg nok holdt kjeft..hehe. Ihvertfall i første omgang, før han selv oppdager disse sidene av meg;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322637-standardfrase-p%C3%A5-hvorfor-et-tidligere-forhold-er-slutt/#findComment-2673258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanna31 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ikke godt å si, men nå er det jo oftest sånn at selv om den ene tar iniativ til å gjøre det slutt, så er den andre enig fordi forholdet allerede har haltet over lengre tid. Om jeg hadde gjort det slutt med typen og han ikke var enig og ble lei seg, hadde jeg nok ikke fortalt dette til min nye kjæreste. Hadde nok pyntet på sannheten og peilet det mot at det var enighet for å være lojal mot ham. dette er tross alt egentlig en sak mellom meg og X. Hadde jeg selv blitt dumpet derimot, hadde jeg nok vært ærlig. Synes godt min nye kjæreste kan få vite hvilken bagasje jeg har ift kjærlighetslivet på både godt og vondt. Men det har vel kanskje litt å si når det gjelder årsaker til bruddet? Skulle årsaken vært at jeg har vært utro eller har en alvorlig psykisk lidelse/er ustabil, ville jeg nok holdt kjeft..hehe. Ihvertfall i første omgang, før han selv oppdager disse sidene av meg;-) Ja, viss du var årsaken til bruddet,så kunne du tatt en standardfrase? Eller at du ikke ønsket deg ut av forholdet og fremdeles hadde følelser for den andre part.Er det slik å forstå? Frasen er kanskje mer standard hos menn enn damer også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322637-standardfrase-p%C3%A5-hvorfor-et-tidligere-forhold-er-slutt/#findComment-2673299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaudia Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ja, viss du var årsaken til bruddet,så kunne du tatt en standardfrase? Eller at du ikke ønsket deg ut av forholdet og fremdeles hadde følelser for den andre part.Er det slik å forstå? Frasen er kanskje mer standard hos menn enn damer også? Dette gjelder helst min egen erfaring da. Jeg vet bare at jeg har pyntet på sannheten ved spørsmål om årsaken til bruddet med min X, der JEG gjorde det slutt og X`en var helt knust. Dette føltes såpass privat mellom min X og meg at jeg sa det var et felles solidarisk brudd for å slippe ytterligere spørsmål. Har også blitt dumpet og fortalt dette til min nåværende kjæreste, fordi jeg ikke synes jeg hadde noe skjule mtp årsaken til bruddet og at jeg syntes han godt kunne vite hvilken erfaring jeg har på også dette området. Hadde det derimot vært en årsak til bruddet som setter meg i et dårligere lys ift min nye kjæreste, hadde jeg muligens ikke vært like ærlig. Tror ellers ikke gutter og jenter har så ulik stolthet på dette området. Kommer nok helt an på hvor åpen og følsom en er i utgangspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322637-standardfrase-p%C3%A5-hvorfor-et-tidligere-forhold-er-slutt/#findComment-2673343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Det svaret der høres veldig korrekt ut. Om jeg fikk det svaret, så ville jeg tenkt at dette ønsker ikke personen å gå inn på, og latt være å spørre mer. Det kan selvsagt skje på den måten, men jeg vil tro det mest vanlige er at den ene har gjort det slutt. I mine tidligere forhold, var det alltid jeg som gjorde det slutt. Bortsett fra et enkelt forhold, der kjæresten min bad meg velge mellom ham og hobbien min. Hobbien var ny og betydde mye for meg (både opplevelsesmessig og sosialt), så jeg valgte hobbien. Og han gikk. Jeg er ikke helt sikker på hvem jeg skal si gjorde det slutt i det tilfellet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322637-standardfrase-p%C3%A5-hvorfor-et-tidligere-forhold-er-slutt/#findComment-2674412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ofte sånn Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Sånn er det ofte, ja. Jeg synes ofte det er like greit, regner ikke med å få noe ærlig svar likevel om det var sånn at han slo henne, var utro, og til slutt ble kastet ut. Har det vært en konfliktsituasjon er de uansett ikke enige om hva som var grunnen og da er det like greit å si at man ble enige om det. Det som får meg til å rygge er når mannen fremstiller seg selv som et uskyldig offer som ble utnyttet av en utro, ubrukelig dame, og poengterer at han er så glad for at han har møtt meg som er så mye bedre. Til neste kjæreste er det plutselig jeg som var den utro, ubrukelige... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322637-standardfrase-p%C3%A5-hvorfor-et-tidligere-forhold-er-slutt/#findComment-2674486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.