Gå til innhold

forhøet gamma gt

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er en kvinne på 52 år. I forb. med en rutineskjekk sist september ble det tatt noen blodprøver, hvor alle var fine bortsett fra Gamma gt sonm var 125 (skal være under 75 visstnok) Alle andre leverprøver var også OK. Jeg trodde først det var p.g.a. at jeg hadde brukt vival i dagene førut. Alkoholforbruk ca 5 -6 glass rødvin pr. uke, førut for denne prøven. Da jeg fikk resultatet kuttet jeg ut all rødvin (som forøvrig kun har vært brukt i helgene) og vival ned til 1 -2 pr. uke, som sovemedisin. Bortsett fra noen øl til julematen har jeg ikke rørt alkohol siden november- da jeg fikk resultatet av prøvene. (2 mnd. etterpå) Jeg har nå vært til ny prøve og verdien er så godt som den samme (123) . Jeg skjønner ikke hva dette kan være. Jeg føler meg ikke syk på noen måte. Har en skjelden gang ganske sterke kolikksmerter som jeg setter i forbindelse med at jeg spiser for fort. Min mor er operert for gallestein, er det kanskje en mulighet? Jeg har time hos lege om 3 uker for å gå igjennom resualtatet av prøven, men jeg er veldig nervøs. Det med alkohol er egentlig ikke noe problem, men kan jeg ta et glass rødvin om jeg blir tilbudt hos venner eller må jeg fortsette å være totalt avholdende? Må opplyse at jeg generellt tåler lite alkohol, maks 2 -3 glass - da jeg ellers blir syk dagen etterpå.(Kvalme, hodepine osv)Slik har jeg hatt det bestandig. Kan det ha noe med saken å gjøre ? Jeg rører nå knapt noe medisin, kun 1/2 valergan enkelte kvelder for å sove. Vival bruker jeg ytterst skjelden nå. Hvis det er medisiner som har påvirket dette, hvor lenge kan det sitte igjen i leververdiene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322665-forh%C3%B8et-gamma-gt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...