Gjest Lord Isak Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei! Jeg er del av en liten gruppe som sitter på sidelinjen når det gjelder seksualitet. Jeg nærmer meg 30 og har fortsatt ikke debutert. Har alltid vært litt reservert og sjenert - spesielt på grunnskolen. Det ble bedre da jeg begynte på videregående, men i de årene de fleste får sine første erfaringer med det motsatte kjønn, skjedde det fint lite for min del. Jeg gjorde meg ferdig med militæret og regnet med at ting ville bli bedre da jeg begynte å studere. Det ble det ikke, heller verre, pga mistrivsel med studievalg og utredning for sykdom var jeg ikke spesielt sosialt aktiv og hadde et lite nettverk. Jeg bestemte meg for å gjøre en drastisk endring i livet: flyttet, begynte å studere noe helt annet og kom inn i et veldig bra miljø. Trivdes veldig godt og 3 år gikk kjempefort. Fortsatt uten at jeg kom noe lenger når det gjaldt det motsatte kjønn, men jeg innbiller meg at jeg ble litt mindre sjenert og at praten gikk litt lettere. Så begynte jeg å jobbe. Hadde det travelt og var mye borte i helgene i 3 år. Jobbet på en plass der det skjedde lite, og hadde lite sosialt liv på fritiden. Så jeg bestemte meg for å flytte til en større plass med flere kjente. Trivdes veldig godt fra dag 1! Deltok på sosiale arrangementer, ble med på fester. Fikk helt sjokk da ei venninne ville ha meg med på kafè en kveld. Første "date" i en alder av 28... Utrolig hyggelig, selv om det ikke skjedde noe. En stund senere turte jeg også å invitere med meg noen selv på konsert, også veldig hyggelig! Har i den senere tid også hatt venninner på middag, og det har vært veldig positivt. Inviterte på tull en venninne med på ferie og før jeg visste ordet av det hadde hun sagt ja... Så langt, så bra... Så får jeg beskjeden om at jeg har kreft... Opereres i hui og hast. Jeg har imidlertid bestemt meg for at jeg er en av de som skal bli frisk, men merker jo at det setter sine spor. En testikkel mindre, et operasjonsarr i lysken, et penishode som ser litt anderledes ut enn hos de fleste(pga noe annet enn kreften), men jeg er i alle fall i live. Imidlertid merker jeg at sensitiviteten ikke er som før. Deler av området der ned føles numment. Kan hende blir det bedre hvis nervene vokser inn igjen. Får imidlertid ereksjon og fertiliteten tror jeg er i orden. Men, så kommer spørsmålet: Hvis jeg mot formodning skulle få meg en partner en gang - når er det riktig tid å fortelle dette? Tror nok slike ting kan virke ganske skremmende og ikke er noe man tar opp på første date.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg syns ikke du trenger å ta opp dette før det begynner å bli intimt mellom dere, altså at du ser det begynner å bli et forhold. En jente på din alder er såpass voksen at jeg vil tro dette ikke blir store saken. De fleste er klar over at man kan miste en testikkel om man har hatt testikkelkreft. Det viktigste tror jeg er at du selv blir fortrolig med hvordan du ser ut og at "sånn er det". Hvordan du selv tar det vil også være avgjørende for hvordan jenta tar det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2673848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Du kommer deg på banen skal du se! Du virker som en utrolig sterk og grepa kar.. Du har ikke gjemt deg bort i et hjørnet, men jobba med deg selv og sjanansen din, flytta til nye steder og dannet nettverk. Det er flott! Det er mer enn mange andre klarer.. Du har vært på dater, og det har gått bra.. Flott! Du har bekjempet kreften, kjempeflott! Om du har en eller fem testikler tror jeg ingen bryr seg om, da er de i hvert fall ikke voksne. jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt.. Ang. penishodet, så vet jeg ikke helt hva du mener, men alle er foskjellige der nede, så det er helt normalt. Så leneg de fungerer som den skal, og du er hensynsfull elsker er alt bra. Jeg ville ikke slengt ut alt dette sånn med en gang, men etterhvert hvis dere kommer lenger og dere vil bli et par, og intime - så kan du jo fortelle at du ikke har debutert før pga. litt "turbulent" liv, for du har jo jobba og flytta mye som jeg forsto? Første gangen er det greit å ha sex med en man stoler på og er glad i.. Det med kreften vil hun sikkert ikke bry seg om, men heller blir sjeleglad for at du overlevde og er frisk igjen så dere kan være sammen. Ønsker deg masse masse lykke til! Håper du finner ei go jente du kan dele livet med snart.. Og du, ikke stress med sexen - vent til dere er trygge på hverandre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2674098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lord Isak Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Du kommer deg på banen skal du se! Du virker som en utrolig sterk og grepa kar.. Du har ikke gjemt deg bort i et hjørnet, men jobba med deg selv og sjanansen din, flytta til nye steder og dannet nettverk. Det er flott! Det er mer enn mange andre klarer.. Du har vært på dater, og det har gått bra.. Flott! Du har bekjempet kreften, kjempeflott! Om du har en eller fem testikler tror jeg ingen bryr seg om, da er de i hvert fall ikke voksne. jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt.. Ang. penishodet, så vet jeg ikke helt hva du mener, men alle er foskjellige der nede, så det er helt normalt. Så leneg de fungerer som den skal, og du er hensynsfull elsker er alt bra. Jeg ville ikke slengt ut alt dette sånn med en gang, men etterhvert hvis dere kommer lenger og dere vil bli et par, og intime - så kan du jo fortelle at du ikke har debutert før pga. litt "turbulent" liv, for du har jo jobba og flytta mye som jeg forsto? Første gangen er det greit å ha sex med en man stoler på og er glad i.. Det med kreften vil hun sikkert ikke bry seg om, men heller blir sjeleglad for at du overlevde og er frisk igjen så dere kan være sammen. Ønsker deg masse masse lykke til! Håper du finner ei go jente du kan dele livet med snart.. Og du, ikke stress med sexen - vent til dere er trygge på hverandre.. Vel, nå vil jeg ikke si at jeg har bekjempet kreften, men jeg vant hvertfall første runde! Er imidlertid ikke funnet spredning og blodverdier virker normale. Blir selvfølgelig fulgt tett opp av kreftavdelingen. Jeg vet enkelte med den type svulst jeg hadde etterbehandles med cellegift, men vi får se. Det jeg har vært mest bekymret for er det estetiske, men også selvfølgelig nerveaktivitet og fertilitet. Nå håper jeg at operasjonsarret ikke blir visende så voldsomt når det har gått litt tid - har tenkt å la det gro litt over det uansett Og, så tror jeg at jeg ønsker at det blir satt inn en protese - en sånn silikonsak med saltvann inni. Samme prinsippet som dere damer bruker for å justere størrelsen på deres atributter, men for min del tror jeg at jeg beholder den opprinnelige størrelsen Nå var heldigvis ikke inngrepet jeg fikk utført så stort, men risikoen er jo alltid når man opererer i området der nede at man påvirker nerveaktivitet og funksjon. Selvfølgelig større risiko jo større inngrepet er. Virker som det har gått greit for min del, og håper at "nummenheten" går bort med tiden. Det med hodet som jeg nevnte var pga en forhudsoperasjon som jeg aldri har vært fornøyd med. Dette er mange år tilbake i tid og var en lite hyggelig opplevelse. Er helt overbevist om at det måtte ha gått an å utføre det inngrepet bedre - men det går ikke an å gjøre noe med nå. Har diskutert det med urologen som opererte meg for testikkelkreft, men hun trodde ikke det ville bli bedre med et nytt inngrep. Har forøvrig stor tiltro til og kommuniserer godt med urologen som jeg går til nå, det samme kan ikke sies om urologen som opererte forhuden. Når det gjelder fertilitet, så er jeg definitivt ikke steril, forutsatt at jeg slipper videre behandling og det ikke skjer noe med den gjenværende testikkelen. Fikk slått opp mine mange små håpefulle på en svær flatskjerm på sykehuset, og det virket som en livlig gjeng.. Så forresten at Kreftforeningen hadde kommet med nye sider om seksualitet som jeg syns virket enkle og greie: http://www.kreftforeningen.no/om_kreft/kreft_og_seksualitet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2674132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøttejenta Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Heisann. Som jente vil jeg si at jeg heller ville møtt deg enn en mann uten de store livserfaringene utover partyturer til kypros og barrunde-medalje. Litt satt på spissen der, men jeg svarer bare utifra egne synspunkter. Jeg har selv opplevd traumatiske ting, men som deg ser jeg ikke på meg selv som et offer. Jeg tror vi har vokst noe inni hampen:) Jeg har fått respekt for livet, ydmykhet, glede i det enkle, en god dose ironi osv i gave fra de vonde opplevelsene. I mine øyne er sårbarhet en av de fineste egenskapene en mann kan ha. Rundt folk med dette fremme, og ikke skjult bak tøff maske, tør en å slappe av selv og være fornøyd med sine egne sterke og svake sider. Min oppfordring til deg er å aldri, ALDRI skjule den du er, for du virker helt toppen. Ikke hatt sex før, helt supert, tenk å være jenta som får følge med deg på den reisen da! Du kommer til å bli en super elsker, helt sikker på det. Ser du bittelitt anderledes ut der nede, vet du hva, ingen av oss jenter ser helt like ut der nede og vi forventer ikke at guttene skal gjøre det heller. Ingen av guttene jeg har vært med har sett like ut der nede. Tipper at jenta ikke vil merke det engang. Så det ville jeg ikke nevt, ei heller skjenket en tanke mer i resten av mitt liv. I det hele så virker du innmari god. Du kommer til å gjøre en kvinne superlykkelig. Traumene mine har tatt så stor del av hverdagen min, så jeg har hatt lite sex selv, og aldri kjæreste, Jeg ønsker ikke å treffe en gutt før problemene er nede på et minimums nivå. Snart der nå Storsett alle som har opplevd sykdom i ung alder har nok samme fraværet av partner som oss. Kanskje man skulle startet nettdating for sykdomsanfekta:)? Du har ihvertfall liv og lykke foran deg, det er jeg sikker på! Nuss 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2674134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lord Isak Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Heisann. Som jente vil jeg si at jeg heller ville møtt deg enn en mann uten de store livserfaringene utover partyturer til kypros og barrunde-medalje. Litt satt på spissen der, men jeg svarer bare utifra egne synspunkter. Jeg har selv opplevd traumatiske ting, men som deg ser jeg ikke på meg selv som et offer. Jeg tror vi har vokst noe inni hampen:) Jeg har fått respekt for livet, ydmykhet, glede i det enkle, en god dose ironi osv i gave fra de vonde opplevelsene. I mine øyne er sårbarhet en av de fineste egenskapene en mann kan ha. Rundt folk med dette fremme, og ikke skjult bak tøff maske, tør en å slappe av selv og være fornøyd med sine egne sterke og svake sider. Min oppfordring til deg er å aldri, ALDRI skjule den du er, for du virker helt toppen. Ikke hatt sex før, helt supert, tenk å være jenta som får følge med deg på den reisen da! Du kommer til å bli en super elsker, helt sikker på det. Ser du bittelitt anderledes ut der nede, vet du hva, ingen av oss jenter ser helt like ut der nede og vi forventer ikke at guttene skal gjøre det heller. Ingen av guttene jeg har vært med har sett like ut der nede. Tipper at jenta ikke vil merke det engang. Så det ville jeg ikke nevt, ei heller skjenket en tanke mer i resten av mitt liv. I det hele så virker du innmari god. Du kommer til å gjøre en kvinne superlykkelig. Traumene mine har tatt så stor del av hverdagen min, så jeg har hatt lite sex selv, og aldri kjæreste, Jeg ønsker ikke å treffe en gutt før problemene er nede på et minimums nivå. Snart der nå Storsett alle som har opplevd sykdom i ung alder har nok samme fraværet av partner som oss. Kanskje man skulle startet nettdating for sykdomsanfekta:)? Du har ihvertfall liv og lykke foran deg, det er jeg sikker på! Nuss Jøss, takk for hyggelige ord! Ja, sykdom i ung alder trenger ikke være enkelt. Får imidlertid lyst til å sitere en ung kreftrammet: ”Det er ikke noe å være flau over, det er noe å være stolt over. Tenk hva vi har gjennomgått og overlevd!” Nå føler vel ikke jeg at sykdom alene er hovedårsaken til at jeg aldri har hatt noen partner, men det fins jo de som har verre sykdomsbilde enn meg. Egentlig litt interessant hvor lite fokus slike problemer har hos disse såkalte "sexekspertene" og sexologene. Fikk et veldig sympatisk inntrykk av deg - ønsker deg lykke til videre i livet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2674172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøttejenta Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jøss, takk for hyggelige ord! Ja, sykdom i ung alder trenger ikke være enkelt. Får imidlertid lyst til å sitere en ung kreftrammet: ”Det er ikke noe å være flau over, det er noe å være stolt over. Tenk hva vi har gjennomgått og overlevd!” Nå føler vel ikke jeg at sykdom alene er hovedårsaken til at jeg aldri har hatt noen partner, men det fins jo de som har verre sykdomsbilde enn meg. Egentlig litt interessant hvor lite fokus slike problemer har hos disse såkalte "sexekspertene" og sexologene. Fikk et veldig sympatisk inntrykk av deg - ønsker deg lykke til videre i livet! Yepp det er lite fokus. Ikke at jeg har så veldig mye tiltro til at sexologene generelt tar opp viktige ting i livet! Så er det ikke bare sykdom som har gjort kjærlighetslivet ditt døvt, men du skrev du har vært sjenert og sånt.. Mee too! Og når du tydeligvis er klar over det, jobber du deg greit ut av dette. Finn tilfredshet med deg selv. Du bør jo selv føle du er et bra catch for at du skal slappe av å tørre å vise interesse for jenta. Når det gjelder sex, så er den fysiske prestasjonen bare en del, for jenter er den andre emosjonelle delen MINST like viktig. Det tekniske kan læres, det emosjonelle er derimot vanskeligere å lære opp en mann til. Og den delen tipper jeg du har, for du har sett flere nyanser av livet enn happyhour og lønnsjekk. (Jeg går gjerne på date med deg til sommeren hvis vi fortsatt er single! hihihi!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2674215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Vel, nå vil jeg ikke si at jeg har bekjempet kreften, men jeg vant hvertfall første runde! Er imidlertid ikke funnet spredning og blodverdier virker normale. Blir selvfølgelig fulgt tett opp av kreftavdelingen. Jeg vet enkelte med den type svulst jeg hadde etterbehandles med cellegift, men vi får se. Det jeg har vært mest bekymret for er det estetiske, men også selvfølgelig nerveaktivitet og fertilitet. Nå håper jeg at operasjonsarret ikke blir visende så voldsomt når det har gått litt tid - har tenkt å la det gro litt over det uansett Og, så tror jeg at jeg ønsker at det blir satt inn en protese - en sånn silikonsak med saltvann inni. Samme prinsippet som dere damer bruker for å justere størrelsen på deres atributter, men for min del tror jeg at jeg beholder den opprinnelige størrelsen Nå var heldigvis ikke inngrepet jeg fikk utført så stort, men risikoen er jo alltid når man opererer i området der nede at man påvirker nerveaktivitet og funksjon. Selvfølgelig større risiko jo større inngrepet er. Virker som det har gått greit for min del, og håper at "nummenheten" går bort med tiden. Det med hodet som jeg nevnte var pga en forhudsoperasjon som jeg aldri har vært fornøyd med. Dette er mange år tilbake i tid og var en lite hyggelig opplevelse. Er helt overbevist om at det måtte ha gått an å utføre det inngrepet bedre - men det går ikke an å gjøre noe med nå. Har diskutert det med urologen som opererte meg for testikkelkreft, men hun trodde ikke det ville bli bedre med et nytt inngrep. Har forøvrig stor tiltro til og kommuniserer godt med urologen som jeg går til nå, det samme kan ikke sies om urologen som opererte forhuden. Når det gjelder fertilitet, så er jeg definitivt ikke steril, forutsatt at jeg slipper videre behandling og det ikke skjer noe med den gjenværende testikkelen. Fikk slått opp mine mange små håpefulle på en svær flatskjerm på sykehuset, og det virket som en livlig gjeng.. Så forresten at Kreftforeningen hadde kommet med nye sider om seksualitet som jeg syns virket enkle og greie: http://www.kreftforeningen.no/om_kreft/kreft_og_seksualitet Ble jeg interessert i en mann ville jeg ikke tenkt på om det var en eller to testikler og slike ting. Langt i fra. Jeg ville vært mer opptatt av om du hadde det bra nå og det du da hadde delt med meg. Nei, jeg støtter de andre med å vente til du finner noen som er interesserte i deg. Kjærlighet utvikles som oftest langs med, men er man interessert er ikke normale kvinner så overfladiske. Og den kvinnen vil ikke du ha. Du virker som en skikkelig og bra fyr, og alt du har opplevd gjør deg til et levende og interessant menneske å bli kjent med. Lykke til med alt! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2674241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jøss, takk for hyggelige ord! Ja, sykdom i ung alder trenger ikke være enkelt. Får imidlertid lyst til å sitere en ung kreftrammet: ”Det er ikke noe å være flau over, det er noe å være stolt over. Tenk hva vi har gjennomgått og overlevd!” Nå føler vel ikke jeg at sykdom alene er hovedårsaken til at jeg aldri har hatt noen partner, men det fins jo de som har verre sykdomsbilde enn meg. Egentlig litt interessant hvor lite fokus slike problemer har hos disse såkalte "sexekspertene" og sexologene. Fikk et veldig sympatisk inntrykk av deg - ønsker deg lykke til videre i livet! Kreft og sex var faktisk tema i siste utgave av Puls på nrk. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6436203 Tror du finner programmet på nett-tv også om du er interessert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322688-vi-som-ikke-deltar-p%C3%A5-den-seksuelle-arenaen/#findComment-2675915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.