Gå til innhold

Prolaps?

Gjest Lei av problemer

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av problemer

Er kvinne, 36 år, og fikk anlagt bekkenreservoir for få år siden pga ulcerøs kolitt. (Man fjernet tykktarmen og laget reservoir av tynntarmen)

Har siden den gang hatt et økende behov for "å trykke" veldig for å få tømt reservoiret ved avføring.

På grunn av dette ser det ut til at det har begynt å kommer noe ut gjennom urinrøret når jeg er på do og trykker. Jeg kjenner fysisk at det presser seg ut noe fra urinrørsåpningen. Lurer på om det er blæren eller om det har blitt en utposning i røret, og at det er denne som kommer ut. Det er svært ubehagelig og det svir. :-((((

Har begynt å trene bekkenmuskulaturen iherdig (knipeøvelser)etter at jeg merket dette, men har det noen betydning? Vil det hjelpe?

Er redd for nok en ny operasjon. Er så lei.

Kan en lege eller andre med kjennskap til dette være så snill å svare meg?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322801-prolaps/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...