Gå til innhold

Kronisk mellomørebetennelse siden barndommen

Anbefalte innlegg

Gjest Seromonas

Har et radikaloperert øre siden barndommen.

Dette må jeg rense hos ØNH-spesialist 3-4 ganger i året som et utgangspunkt.

Siden i fjor sommer har det imidlertid blitt hyppige nye infeksjoner og sopp. (Stafylokokker, seromonas)

Noen som har tilsvarende erfaringer og f. eks. tips til alternativer for å få bukt med dette er jeg takknemlig! (Vet at vann i øret er bannlyst!)

Er i begynnelsen av 40-årene.

Fortsetter under...

Hei,

Mannen min hadde samme problem med det ene øret sitt; han var også operert i ungdomsårene. Som du sier, så måtte han alltid unngå ulike former for fuktighet i øret, inkl. det å gå med lue dersom han ble svett...

Etter en lang periode (flere år) med masse soppinfeksjoner og utrenskning, øredråper etc - så ordnet det seg plutselig helt av seg selv. Det var planlagt ny operasjon på RH for å gjøre øret lettere å rense for ØNH-legen, men operasjonen ble avlyst fordi alle infeksjonene roet seg av seg selv.

Det som imidlertid vedvarte var en tendens til å få bihulebetennelser, og disse ble relativt raskt behandlet med antibiotika for å forhindre at også øret skulle bli invovert.

Du har neppe særlig nytte av denne historien, men tenkte at det kunne være greit å vite at ting av og til ordner seg uten at man helt forstår hvorfor.

Tror forøvrig at det er viktig med tett kontakt med en dyktig ØNH-lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...