Gå til innhold

Har hatt Mensen i 3uker

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa100

Jeg har gått med mensen/ rød utflod i 3 uker. var på legevakta ,fikk tebeletter mot blødning(cyklokapron.) De har jeg gått på i 5 dager, siste dag var i går 27.7. I dag har jeg begynt å blø igjen er det normalt? mensen startet den 7.7 pleier bare å ha den i 4 dager. p-piller har jeg sluttet med for 5 år siden. jeg har en samboer som er litt engstlig for meg og sex livet vårt. kan dette ha noe med stress psyken å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32291-har-hatt-mensen-i-3uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vær32

Det kan jo tenkes at du har hatt en spontanabort.

For 1 1/2 år siden hadde jeg også mensen i 3 uker, gynekologen ba meg ta blodprøve, som ga et svakt HCG utslag. Dette tydet på at det hadde vært en spontanabort. Kan forøvrig nevne at mensen startet samme dag som forventet, bare at jeg aldri stoppet å blø.

Mette Moen, Gynekolog

Cyklokapron redusere rikelige blødninger, men de stopper dem ikke. Du forteller ikke noe om din alder og evt annen bruk av prevensjon. Kan du være gravid? Hvis du er ung eller eldre kan det være manglende eggløsning og unormale hormonforhold som forklarer blødningen. Hvis blødningen fortsetter, bør du sjekkes, helst av en gynekolog.

Cyklokapron redusere rikelige blødninger, men de stopper dem ikke. Du forteller ikke noe om din alder og evt annen bruk av prevensjon. Kan du være gravid? Hvis du er ung eller eldre kan det være manglende eggløsning og unormale hormonforhold som forklarer blødningen. Hvis blødningen fortsetter, bør du sjekkes, helst av en gynekolog.

Hei Mette Moen. Takk for svaret, jeg er 24 år, bruker ikke noe form for prevangsjon. Jeg sluttet me p -piller for 5 år siden. Jeg har prøvd å bli gravid i 4 år. Har vært igjennom noen tester, men ikke noe galt fant de ut. Kan denne blødningen komme av en spotan abort?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...