Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tirsdag tok jeg kirurgisk abort, torsdag ble jeg lagt inn etter en natt med uutholdelige kramper i magen. Jeg hadde 299 i crp og det ble foretatt en ny utskrapning ganske så hurtig. Det var igjen rester som de nå mener er fjærnet. Jeg har ikke blødd noe siden dagen etter utskrapningen, er ikke det litt unormalt? Burde jeg få det undersøkt? Jeg fikk antibiotika intravenøst og når jeg ble sendt hjem fikk jeg Keflex 500mg.som jeg nå tar. En annen ting jeg stusser litt over er at jeg fortsatt har vondt i magen, men det er nede på høyre side (ved blindtarmen?), det er ømt når jeg tar der og kjennes nesten som om jeg er "støl". Kan dette være stølhet etter de store smertene og krampene jeg hadde? Hvis det hadde vært noe med blindtarmen, så hadde det vel utviklet seg raskere og den ville vel nesten vært sprukket nå etter 4 dager?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322962-infeksjon-etter-kir-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heller en tur for mye til lege enn en for lite

Alt jeg vet er at en kompis hadde blindtarmskomplikasjoner og han var dårlig i 17 dager før han ble innlagt og det hele ble oppdaget. Kanskje en litt slu fastlege. Han hadde dritvondt, feber hele tiden.

Jeg fikk en utskrapning fredag for halvannen uke siden. Jeg fikk etterfølgende underlivsbetennelse, med smerter som de du beskriver. Senest lørdag for to dager siden hadde jeg smerter i høyre side ved hoftebenet.

Jeg har fått to penicillinkurer, har tatt metronidazol i fem dager samtidig med amoxillin som skal tas i ti dager. Jeg har regnet smertene som naturlige følger av underlivsbetennelsen, og bekymrer meg ikke for dem. Men det har altså tatt meg litt over en uke å bli kvitt dem.

Jeg har nesten ikke blødd etter utskrapningen, veldig litt hvertfall, men dette er heller ikke uvanlig ifølge min lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...