Gå til innhold

Graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Leah

Hei! Jeg er en jente på 19 år som trenger litt hjelp og informasjon. Hadde for ca 15dager siden ubeskyttet samleie(går ikke på p-piller)og tok angrepillen på den 5 dagen etter samleiet. Etter dette fortsatte vi å ha ubeskyttet sex i nesten en uke. Fikk menstruajon 6 dager etter angrepillen ( 1.uke før tiden) men blør ikke i nærheten av så mye som jeg bruker å gjøre, og den har nå på den 4.dagen begynt å avta. Bruker å ha den i 7dager til vanlig. Fikk også skikkelig ømme brystvorter( har ikke hatt dette før i sammenheng med menstruasjon), hodepine og litt tretthet 4 menstruasjonsdag. Det er nå 11 dager siden jeg tok angrepillen, men hadde jo samleie etter denne. Tok en graviditetstest i går, men den var negativ. Det jeg lurer på er om jeg kan være gravid, selv om jeg har litt menstruasjon? Og om ømme brystvorter er en bivirkning på angrepillen, eller et tegn på graviditet? Kan man få tegn på graviditet før en evntuell test vil kunne være positiv?når kan jeg evnt ta en ny test? Hilsen ’’utålmodig frøken’’

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323001-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Plagene du har hatt kan alle være resultat av angrepille, samt av den uroligheten du har hatt. Fysiske symptomer på graviditet er helt uvanlig før en HCG/gravididitets-test er positiv. Testen er gjerne positiv noen dager etter uteblitt menstruasjon. Siden det nå er kluss med din normale syklus og menstruasjons-tidspunkt bør testen gjentaes etter 3-4 uker. Først da kan du være 100% sikker på at du ikke er gravid. Bruk prevensjon i mellomtiden!! lLa partneren din være med på din usikkerhet, angring og fysiske plager. Tar han ikke ansvar, bør du vurdere å kutta ham som partner, etter min mening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323001-graviditet/#findComment-2682160
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...