Gå til innhold

Jeg har bestemt meg nå

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladeplaten

Hei

Vet ikke helt om jeg burde postet dette på psykiatri; men siden det ikke er jeg som er syk poster jeg det her denne gang.

Nå har jeg bestemt meg for å ta ut separasjon. Avgjørelsen er endelig, og jeg har meldt fra til min manns behandlere. Han er psykisk syk. Det er tungt og vanskelig og jeg har vurdert frem og tilbake lenge nå. Kommet frem til at jeg vil ha et godt liv for meg og ungene. Tror det beste for oss er dette.

I morgen skal jeg på et møte der jeg forteller han det selv. Jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323017-jeg-har-bestemt-meg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• laban

9

• Atene

7

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Jeg vil bare minne på disse ordene i vigselsritualet:

Sitat: "Ved å inngå ekteskap, lover dere hverandre samhold og støtte i alle livets forhold, både i medgang og i motgang. "

Det er trist at sykdommen til mannen din gjør at du velger å skille deg.

Annonse

Gjest sjokoladeplaten

Det skjedde noe når jeg skulle svare deg, så jeg gjør det på denne måten:

Det er mye mer enn sykdommen som har ført til denne avgjørelsen. Dette er ting du ikke vet noe om, så vær så snill å ikke moraliser!

Jeg ventet meg litt pepper for dette, men jeg tror jeg har valgt riktig. Eller jeg vet.

Sitat: "Ved å inngå ekteskap, lover dere hverandre samhold og støtte i alle livets forhold, både i medgang og i motgang. "

Det var da svært så fordømmende - har du i det hele tatt fått med deg historien til sjokoladeplaten?

Gjest høstløv

Det var da svært så fordømmende - har du i det hele tatt fått med deg historien til sjokoladeplaten?

Ja, noe av det, jeg leser ikke alle innlegg her på DOL, men det jeg sa er noe jeg har tenkt på en stund.

Det blir så enkelt å ta ut skilsmisse, når ens kjære blir syk.

Ja, noe av det, jeg leser ikke alle innlegg her på DOL, men det jeg sa er noe jeg har tenkt på en stund.

Jeg vil si at det er mye vanskeligere å ta ut skillsmisse når partneren er syk. Nettopp på grunn av holdninger som du har.

Gjest liveterikkealltidsnilt

Jeg er helt enig med deg. Ekteskap betyr i gode og onde dager og det er trist at sykdom skal være årsak til at man ikke kan fortsette et ekteskap. At det fjerner kjærligheten til den du har valgt som livsledsager og også i dette tilfelle far til felles barn.

Jeg kan ikke annet enn å føle for denne stakkars mannen som uskyldig rammes av sykdom og blir forlatt. Og jeg føler for sjokoladeplaten som ikke lengre elsker sin mann fordi han ikke lenger er den hun giftet seg med. Det må være en stor sorg. Uendelig trist for alle involverte.

Annonse

Tvert i mot. Det er hvis partneren blir syk at det er utrolig vanskelig å ta et brudd som burde ha kommet til tross for sykdommen.

Har du noen gang vært i en like tøff og vanskelig situasjon selv?

Nysjerrig hilsen,

Gjest Grågrønn

Jeg tror ikke det er riktig for noen som ikke har vært i sjokoladeplatens sko å si at dette er galt.

Jeg tror ikke jeg ville unnet noen en paranoid psykotisk mann som sliter med ubegrunnet sjalusi. Denne sykdommen er desverre slik at den går ut over omgivelsene på en stygg måte, og det er ikke alt man skal leve med og finne seg i.

Selv om mannen har det vondt og er syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...