Gå til innhold

Ikke mitt problem men

Anbefalte innlegg

Gjest venninnah

jeg har ei venninne som er maler. hun er 26 år, og aldri hatt et forhold til en mann, bare seksuelt, oftes til opptatte menn som aldri blir noe mer enn bare tull. Nå har hun et forhold med sjefen sin som er gift og har to døtre, en voksen datter og ei på 13 år. de har holdt på siden juni. han er 45 år. Han sier kona ikke vil ha sex, men at han ikke vil skilles fra henne. De har nylig kjøpt nytt hus de flytter inn i nå. Og nå er hun kanskje gravid med han. Han ønsker i så fall at hun fjerner barnet, noe hun ikke vil.

Hun sier det er bare for moro, og hun han kontroll, for han er vant med misjonær med lyset av og synes det er kjedelig, mens hun er mere vill. men da jeg spurte henne om hva hun ville følt hvis han ville kutte henne ut, så sa hun at hun ville bli såret for hun har ufrivillig fått følser for mannen.

Burde jeg bare ti still og høre på henne, eller bør jeg råde henne til å gjøre det slutt? Hun har bilder av peninsen hans, som hun viste meg. vet ikke hvorfor, jeg ønsket ikke se dem. er det for å bevise ovenfor meg at hunkan få noen? Dårlig selvtillitt? Eller for å ha han som trofe? Hun har lagt igjen spor til kona i arbeidsbilen hans.. blir bekymra for hennes litt freaky oppførsel. hva ligger bak? Lagt igjen truse, hårspenne osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323037-ikke-mitt-problem-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med Geir. Og jeg skjønner ikke at denne mannen tør, ikke godt å si hva hun kan finne på.

Hvis man først skal "ha seg" er det tryggest å gjøre det med en som også er gift. Da er begge interessert i full diskresjon.

Om det er noe du kan gjøre, vet jeg ikke. Alle moralprekener preller vel av?

Gjest venninnah

Ho der kan ikkje være helt god!

Nei det mulig. Jeg har litt av samme meningen. men jeg synes også synd i henne. hun har vel et desperat behov for å bli elsket, men det hun trenger er et trygt forhold og en som elsker henne. at han er så dum å bedrar kona er jo dumt av han. Men hun burde også holdt seg unna. Han selv en mann jeg ville dømt neden om og hjem hvis jeg hadde funnet ut at han hadde bedratt meg, men like mye henne som hadde gjort det bevisst med han.

Jeg mener hun leker med ilden, og at hun kan ødelegge en familie/ekteskap og bli den som sitter igjen såret. så hun får jo ikke noe igjen for dette. er helt sykt for meg. hva burde jeg si og gjøre? hun sier hun vil fortsette og prøve å bli gravid med han hvis hun ikke er det nå. Blir helt målløs. jeg vil støtte henne om hun blir gravid, men jeg støtter ikke det hun driver med nå. Blir hun sittende alene og gravid vil jeg være der, men jeg er i mot det hun driver med nå. jeg tror hun har problemer med seg selv. At hun er attaktiv hos eldre menn er ikke så rart. Fir hun er ei flott og pen jente med glimt i øyet, men sjefen utnytter jo henne. Det er vel han i utgangspunktet somburde sette en stopper? Det var han som la han på henne og ønsket et forhold. han sier han er forelsket, og kollegaer sier de ser det selv om forholdet er skjult.

Man blir ikke gravid bare for moro.

Hun kommer sannsynligvis til å gå på en skikkelig smell. Det blir ubehagelig, men hun blir nok atskillig mer voksen av det.

Han tullingen hun leker seg med, er dessverre ikke særlig voksen. Han høres ut som en sånn oppdiktet, slem sjef i en ukebladroman fra 70-tallet. Dem gikk det som regel ikke bra med til slutt.

Jeg hadde antakelig sagt at jeg misliker denslags opplegg og at hun ikke kunne regne med at jeg ville ha mye medfølelse å by på hvis hun kom ulykkelig ut av dette. Men jeg er en gammel kyniker som sikkert ikke forstår dagens venninnekoder.

Annonse

Gjest hyttetid

Nei det mulig. Jeg har litt av samme meningen. men jeg synes også synd i henne. hun har vel et desperat behov for å bli elsket, men det hun trenger er et trygt forhold og en som elsker henne. at han er så dum å bedrar kona er jo dumt av han. Men hun burde også holdt seg unna. Han selv en mann jeg ville dømt neden om og hjem hvis jeg hadde funnet ut at han hadde bedratt meg, men like mye henne som hadde gjort det bevisst med han.

Jeg mener hun leker med ilden, og at hun kan ødelegge en familie/ekteskap og bli den som sitter igjen såret. så hun får jo ikke noe igjen for dette. er helt sykt for meg. hva burde jeg si og gjøre? hun sier hun vil fortsette og prøve å bli gravid med han hvis hun ikke er det nå. Blir helt målløs. jeg vil støtte henne om hun blir gravid, men jeg støtter ikke det hun driver med nå. Blir hun sittende alene og gravid vil jeg være der, men jeg er i mot det hun driver med nå. jeg tror hun har problemer med seg selv. At hun er attaktiv hos eldre menn er ikke så rart. Fir hun er ei flott og pen jente med glimt i øyet, men sjefen utnytter jo henne. Det er vel han i utgangspunktet somburde sette en stopper? Det var han som la han på henne og ønsket et forhold. han sier han er forelsket, og kollegaer sier de ser det selv om forholdet er skjult.

Hun tror vel kanskje at hun får han på kroken om hun blir gravid. Helt sprøtt.. Hun kan nok se for seg et liv som alenemor.

Du burde, som en venninne, fortelle henne at du tar sterkt avstand fra den slags beslutninger, og få henne til å forstå at hun en dag skal forklare for barnet sitt under hvilke omstendigheter det ble unnfanget.

Om hun ikke tenker så mye på hvilke konsekvenser dette har for henne, kan det være hun ser annerledes på det i forhold til sitt ufødte barns fremtid.

Uansvarlig og ekstremt egoistisk oppførsel. Sjefen kan du vel ikke stille opp med, men du kan hjelpe med å veilede venninna di vekk fra denne mannen.

Gjest Mirakelet

Vel, det er bare tull at han vil skilles fra kona, kanskje er han ulykkelig og vil skilles, men de færreste klarer å få fingeren ut.

De liker det trygge, kanskje har de barn og ønsker ikke svikte barna. Så de lever i dette ulykkelige ekteskapet, men holder ut ved ha et hemmelig liv på si. Sånn kan de holde på i åresvis...

Gjest Mirakelet

Hun tror vel kanskje at hun får han på kroken om hun blir gravid. Helt sprøtt.. Hun kan nok se for seg et liv som alenemor.

Ja, typisk enkelte damer, de tror de får fyren om de blir gravid, slutter å ta p-piller i håp om å bli gravid...

men så blir de gravid og fyren vil ikke vite av verken henne eller ungen. Trist, men sånn er det.

Og om han tar henne pga hun er gravid, så er jeg redd det samme skjer som med kona,

etter noen år skilles de eller han får en annen elskerinne på si, fordi han ble sammen med henne av feil grunner.

Annonse

Gjest måttebare

Ja, typisk enkelte damer, de tror de får fyren om de blir gravid, slutter å ta p-piller i håp om å bli gravid...

men så blir de gravid og fyren vil ikke vite av verken henne eller ungen. Trist, men sånn er det.

Og om han tar henne pga hun er gravid, så er jeg redd det samme skjer som med kona,

etter noen år skilles de eller han får en annen elskerinne på si, fordi han ble sammen med henne av feil grunner.

Og slik går nu dagan ;)

Det virker nesten som om hun plasserer en mulig graviditet i samme bås som det å "glemme igjen" hårpynt og truser i bilen. Som hennes venninne burde du absolutt snakke alvorlig med henne om dette. Hun risikerer å sitte igjen som alenemor med en forhenværende elsker som ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Jeg er enig med Geir. Og jeg skjønner ikke at denne mannen tør, ikke godt å si hva hun kan finne på.

Hvis man først skal "ha seg" er det tryggest å gjøre det med en som også er gift. Da er begge interessert i full diskresjon.

Om det er noe du kan gjøre, vet jeg ikke. Alle moralprekener preller vel av?

''Jeg er enig med Geir. Og jeg skjønner ikke at denne mannen tør, ikke godt å si hva hun kan finne på.''

Enig

''Hvis man først skal "ha seg" er det tryggest å gjøre det med en som også er gift. Da er begge interessert i full diskresjon.''

Sant nok!

''Om det er noe du kan gjøre, vet jeg ikke. Alle moralprekener preller vel av?''

Om hun ikke er mottakelig for moralpreken, så kunne hun kanskje være mottakelig for gode råd vedrørende henne selv? Jeg tviler på at hun bryr seg det døyt om kona og barna, men av hensyn til seg selv og eventuelt barn burde hun absolutt avslutte dette og for all del ikke bli gravid!

Vel, det er bare tull at han vil skilles fra kona, kanskje er han ulykkelig og vil skilles, men de færreste klarer å få fingeren ut.

De liker det trygge, kanskje har de barn og ønsker ikke svikte barna. Så de lever i dette ulykkelige ekteskapet, men holder ut ved ha et hemmelig liv på si. Sånn kan de holde på i åresvis...

Strengt tatt vet vi ikke om det er sant at ekteskapet er så ulykkelig, at det er lite sex, og at det bare foregår i mørket. Han kan juge om alt dette bare for å få elskerinnen på kroken.

Gjest skutesnute

Og slik går nu dagan ;)

Åhh.. Si alt du har sagt her. Og det er vanskelig å ha et godt vennskap hvis man ikke kan være ærlige med hverandre. Vær ærlig du, du ønsker jo at både hun og andre innvolverte skal slutte med ting som er farlig og sårende.

Men du skrev og at dette var langt fra en engangshendelse, og at hjertet hennes ikke var i det engang(til og begynne med). Vet du hva, noe så kaldt og ondskapsfullt, jeg hadde ALDRI klart å være venner med noen som er sånn.

Gjest Mirakelet

Strengt tatt vet vi ikke om det er sant at ekteskapet er så ulykkelig, at det er lite sex, og at det bare foregår i mørket. Han kan juge om alt dette bare for å få elskerinnen på kroken.

Nei, det er sant. Det trenger ikke å være ulykkelig i det hele tatt. Nok av menn som er sexoholics eller hekta på spenningskicket, de blir avhengig av å ha dette hemmelige livet.... nesten som kokain.

Men det er et tegn på at ekteskapet ikke funker som det skal da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...