Gå til innhold

Pusse tenner på baby

Anbefalte innlegg

Gjest Babydillah

Får ikke til å pusse tenna på babyen min, nå er hun snart 10 mnd. I starten gikk det greit, da var det spennende... men nå nekter hun, hun er kjempesterk og jeg vil si det er en tomannsjobb, en må holde henne nede mens den andre prøver å holde munnenn hennes åpen, hun biter igjen munnen og nekter å åpne den. Tror ikke det hjelper med sånn fingerbøltannbørste heller, for jeg får ikke ta fingern inn i munnen heller.

Noen tips? Har prøvd å latt henne leke med tannbørsten så hun ser det ikke er noe farlig men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323040-pusse-tenner-p%C3%A5-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamma til ettåring

Vi prøvde til å begynne med å la henne pusse selv etter at vi hadde pusset, men det endte med at hun helst bare ville pusse selv. Så vi fant ut at vi måtte pusse tennene uten at hun fikk pusse noe selv. Det fungerer aller best når pappaen pusser.

Har ellers ingen tips utenom ros når hun er flink og å være konsekvent.

Gjest Babydillah

Vi prøvde til å begynne med å la henne pusse selv etter at vi hadde pusset, men det endte med at hun helst bare ville pusse selv. Så vi fant ut at vi måtte pusse tennene uten at hun fikk pusse noe selv. Det fungerer aller best når pappaen pusser.

Har ellers ingen tips utenom ros når hun er flink og å være konsekvent.

uff tror kanskje det er derfor hun er blitt sånn nå, hun vil helst pusse selv.

Hun var så flink i starten og jeg lot henne leke med tannbørsten når jeg var ferdig.... Nå hylgriner hun om hun ikke får tannbørsten. har to tannbørster så prøvd å gitt henne en hun kan holde og en jeg pusser med, men neida. Ingenting skal inn i munnen hennes. Hun kan godt pusse selv da, og tygge på tannbørsten. Er jeg heldig klarer jeg å børste tennene under, men i overkjeven er det vanskelig å komme til når hun kniper igjen munnen.

Prøv å avlede med en leke hun kan holde på med - ting hun normalt ikke pleier å ha tilgang på.

I perioder nytter ingenting, da må man bare til med tvang, men forsøk med avledning. Minsta mi fikk lenge lov å leke med en eske OB mens jeg pusset, da var hun så opptatt av å plukke dem ut at hun ikke brydde seg om tannbørsten.

Nå for tida er det store å feste ting mellom tærne hennes, da ler hun så hun rister, og det er bare å pusse ;-) Men hun er 2 nå da, så du må nesten tilpasse det til din datters alder og "interesser" :-)

Annonse

Gjest mamma til ettåring

uff tror kanskje det er derfor hun er blitt sånn nå, hun vil helst pusse selv.

Hun var så flink i starten og jeg lot henne leke med tannbørsten når jeg var ferdig.... Nå hylgriner hun om hun ikke får tannbørsten. har to tannbørster så prøvd å gitt henne en hun kan holde og en jeg pusser med, men neida. Ingenting skal inn i munnen hennes. Hun kan godt pusse selv da, og tygge på tannbørsten. Er jeg heldig klarer jeg å børste tennene under, men i overkjeven er det vanskelig å komme til når hun kniper igjen munnen.

Jenta vår er flink til å herme, så for å få henne til å gape så gaper jeg til henne. Det er fælt når det er en kamp, men her i huset er kveldsstellet min jobb og tannpussen samboeren min sin jobb og han får det bra til. Har du prøvd å få pappaen til å pusse?

Gjest babydillah

Prøv å avlede med en leke hun kan holde på med - ting hun normalt ikke pleier å ha tilgang på.

I perioder nytter ingenting, da må man bare til med tvang, men forsøk med avledning. Minsta mi fikk lenge lov å leke med en eske OB mens jeg pusset, da var hun så opptatt av å plukke dem ut at hun ikke brydde seg om tannbørsten.

Nå for tida er det store å feste ting mellom tærne hennes, da ler hun så hun rister, og det er bare å pusse ;-) Men hun er 2 nå da, så du må nesten tilpasse det til din datters alder og "interesser" :-)

Ja, ang å le... jeg har måttet kile henne av og til for å komme til :) men litt dumt å gjøre det om kvelden så hun blir oppspilt før hun skal legge seg.

Ja, ang å le... jeg har måttet kile henne av og til for å komme til :) men litt dumt å gjøre det om kvelden så hun blir oppspilt før hun skal legge seg.

Det er et fint triks. Så får man heller bruke et par min ekstra på å roe ned igjen etterpå. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...