Frk.83 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Vi er ett par på 26 og 28 år som så sterkt ønsker barn Han har ei jente fra før. Jeg har ikke gått på pillen siste 9mnd, men gikk da på pillen i 10 år før det. Vi har et jevnt og godt sexliv, ikke stress i situasjonen. Jeg har ikke begynt på Folat, men tenkte å gjøre det nå, 400 daglig. Er det noe vi kan gjøre for å bedre fruktbarheten? Eggløsningen merkes jo, den ømheten i magen. Har hørt og lest man skal ha sex dagen før eller samme dag som eggløsning? Vi har jo også snakket om dette med sexstlling. Har det noe å si? Er det best å ha sex når man skal legge seg, slik at den ikke renner ut slik den ville gjort hvis vjeg hadde gått tur el.l etterpå? Unnskyld dumme spm, men vi er litt fortvilet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323074-et-sterkt-%C3%B8nske-om-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Da er vi i samme situasjon, bortsett fra at du har den vesentlige fordel av å være ti år yngre enn meg. Jeg har lest endel om hvordan man best blir gravid, men hvis dere er normalt friske mennesker, går det nok av seg selv. Folat fortsetter du med, spis sundt og hold deg vekk fra tobakk og alkohol. Du kan god drikke før du blir gravid da, men er visst en fordel å holde forbruket nede, og kutte helt ut når du tester positivt. Og ellers er det anbefalt å ikke innta noen form for medisin mens dere prøver. Vær aktiv, gjerne en halv times mosjon hver dag. Den beste stilling er visstnok doggystyle, altså bakfra, da sæden får lettest mulig adgang til egget på den måten. Penis blir inne i deg til den er slapp. Du kan evt ligge ned noen minutter etter at han er ute, med en pute under rumpa. Og vær oppmerksom på at selv om du er ung, så er det en viss risiko for spontanabort, og det er ikke deg det er noe i veien med hvis det skjer. Det er bedre å vite om dette før du blir gravid, enn etterpå, det er nok lettere å akseptere hvis det skulle skje. Men i de fleste tilfelle går det altså godt, og hvertfall i din alder:) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323074-et-sterkt-%C3%B8nske-om-barn/#findComment-2678887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.