Gå til innhold

Fibroadenomer

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var til legen i dag fordi jeg den siste uken har kjent to klumper i det høyre brystet. Han kjente på de, og mente at dette var fibroadenomer, men om de ikke forsvant i løpet av februar så kunne vi prøve mammografi. Spørsmålet jeg da lurer på er hvordan jeg skal gjøre det framover, da jeg egentlig tenkte å legge inn silikon nå til våren. Bør jeg unngå dette når jeg har disse klumpene, uavhengig om de forsvinner snart? Jeg er bare 22 år, og det har ikke vært brystkreft i den nærmeste familien min tidligere..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323081-fibroadenomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Det er ikke så lett å svare på dette - du er ung og har ingen tydelige risikofaktorer for brystkreft. Men samtidig synes jeg at at du bør tenke deg godt omn før du tar en beslutning om silikon. Dette fordi fibroadenomer dukker ofte opp gang på gang gjennom livet og det vil jo da være vanskeligere å tolke mammografi og event utføre biopsi (dersom du får satt inn silikon). Men det første som må avklares er om dette virkelig er fibroadenom og der er jeg enig med din lege sitt råd om å vente ut februar i første omgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323081-fibroadenomer/#findComment-2685164
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...