Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge fått utslett etter at jeg barberer halsen. Det spiller ingen rolle om jeg bruker høvel eller maskin. Resten av ansiktet har vært "skånt". Et par dager etter barbering blir det fullt av nuppelignende, røde klumper, og barbering er derfor umulig i lang tid framover, hvis jeg ikke vil at halsen skal se ut som en "blodig slagmark" (kan vel sammenlignes med dem som har kviser).

Det er lenge siden jeg har barbert halsen, og etter 15 år med barbering og gjentatte mislykkede forsøk, har jeg benyttet meg av maskinens trimmekam til å barbere halsen. Blir jo ikke glattbarbert, men det er bedre enn sjenerende og ømt utslett.

Det som har skjedd de siste mnd. er at hvis jeg lar skjegget vokse (1 - 5/6 dager) får jeg utslett på barten, eller rettere sagt på huden her. Jeg har funnet ut at det beste er å barbere meg helst hver dag. Dette demper utbruddet. I det siste har det derimot vært konstant utslett.

Det jeg lurer på er om jeg er alergisk mot min egen hud?!!! Jeg bruker kun Spenol i ansiktet. Jeg har også brukt Natusan babypudder etter barbering. Har noen andre opplevd dette, og fins det noen produkter/behandling mot dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323106-irritert-etter-barbering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...