Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er vel muligens betatt, kanskje forelsket. Ikke slik at jeg tenker på henne dag og natt, men siden vi jobber sammen treffes vi jo hver dag. Når jeg ser henne på jobben dunker hjerte et ekstra slag, og jeg ser/føler at hun er interessert i meg. Jeg sa på julebordet i nov. at jeg likte henne. Hvis jeg husker riktig!?! ga hun meg en klem, eller et kyss på kinnet.

Har vært i et langvarig forhold som ble slutt for 1,5 år siden. Dette ble avsluttet uten kjærlighetssorg (lucky me), men selve redselen for å bli/være singel er et problem...fremdeles. Har derfor bestemt meg for å ta det rolig, da jeg vet jeg har et sterkt ønske/behov for å finne noen som kan bli glad i meg. Har vært redd for å hoppe på den første og beste som viser interesse.

Vi snakker/flørter sammen hver dag, og jeg er ikke redd for å snakke med henne i et hintende toneleie. Hun er som sagt klar over at jeg liker henne, og det virker som hun venter på "neste skritt". Jeg vet jo at mange jenter liker en mann som tar initiativ, og jeg har tenkt lenge på dette neste skrittet.

Det jeg lurer på er hva jeg kan si som "åpningsreplikk". Blir jo ikke som å gå bort til en du ikke kjenner på byen. Hva jeg kan foreslå som aktivitet på (muligens) første date? Vi har begge daglig ansvar for barn, så det medfører en liten utfordring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323113-neste-skritt-ved-forelskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor ikke foreslå en aktivitet som dere kan ta barna med på? En tur i akebakken, slalom, kino, pølsetur i skogen etc. Da kan dere treffes på nøytral grunn, og bli virkelig kjent med hverandre, og ikke bare kollega"flørting".........

Takk for ideen. Jeg spurte henne faktisk i dag om hun hadde vært på en konkret attraksjon i nærheten. Da heller ikke jeg har vært der, spurte jeg om hun hadde lyst å gå. Hun svarte ja. Jeg spurte en annen på jobben som hadde gått med en på 7 år. Han sa det var mye masing. Det er en vanskelig og lang tur, og den egner seg bedre om våren/sommeren, evt. ved fint vær.

Hvis det viser seg at jeg har rett ang. hennes følelser for meg, hvor tidlig er det vanlig/klokt at ungene involveres i et forhold (jeg har snakket med dem om at jeg en dag kan få en kjæreste)?

Gjest og snipp snapp snute

Inviter henne på en middag hjemme hos deg,

vart henne opp med god mat - så får hun se hvor god kokk du er - bra sjekketriks,

levende lys og god vin.

Så når praten er godt i gang og maten fortert,

tar du hånden hennes, ser henne dypt i øynene.

Det er noe jeg vil fortelle deg.... jeg har tenkt på det så lenge, men det er så vanskelig å bare si det rett ut, men nå skal jeg si det...

(navn) jeg er skikkelig betatt av deg!

Så ser du hvordan hun responderer.

Så ender det opp med kyss, klapp og klem....

Gjest min mening om det

hvorfor ikke foreslå en aktivitet som dere kan ta barna med på? En tur i akebakken, slalom, kino, pølsetur i skogen etc. Da kan dere treffes på nøytral grunn, og bli virkelig kjent med hverandre, og ikke bare kollega"flørting".........

Synes du virkelig det er lurt å starte dette med å ta med barna? Det ville ikke jeg ha gjort uansett hvor uskyldig en la det opp. Hvis det blir noe da, så har en introdusert barna for den nye for tidlig etter mitt syn. Da eskalerer det raskt for fort i forhold til barna. Man har ikke samme kontrollen i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...