Gå til innhold

Flytte nå..? Feil tidspunkt?

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år, og sammen med en gutt på 35. Vi venter vårt første barn(hans andre) i slutten av april.

Vi er begge to uten jobb her nå.. Jeg mistet jobben da jeg ble gravid, og han mistet jobben av andre årsaker(uenighet eller gud-vet-hva)..

Vi bor i en liten bygd på 3000 innbyggere.. Vi har begge våre stemple på oss(forskjellige "typer" fortid) og jeg merker at dette preger han veldig.

Jeg har blitt veldig mye redusert og sliten i det siste.. Trives ikke lengre, og jeg merker at dette tar veldig på.

For meg virker det som om tidspunktet for flytting er helt greit nå. Til tross for at vi faktisk venter et barn.. Men jeg syns flyttinga bør skje FØR barnet kommer, etterpå ser jeg for meg at det vil bli mye mer krevende..

Vi bor pr i dag øverst oppe i Finnmark, og akkurat denne bygda er slett ikke enkel å leve i! Mest sannsynlig derfor våre sprell før i tiden..

Begge er jo såklart kommet oss over de tidene nå, men stemplene våre og bygdesnakket(galingene får barn nå, hvordan SKAL det gå??) følger, og jeg kjenner det iallfall godt i sjela..

Vi har masse slekt og bekjente i Oslo.. Han har jo omtrent halve sin nærmeste familie der, og jeg har to kusiner +div kjentfolk. Så han er slett ikke helt negativ til å flytte dit. Vi har vært en del i Oslo på ferier, han mer enn meg. Jeg stortrives der(dog ikke midt i byen), og jeg merker på at han at han blomstrer opp og blir en helt annen kar straks vi er lander på Gardermoen..

Og med en gang vi er hjemme, så synker han nesten litt sammen..

Men er jeg for optimstisk? Vil det være krevende å flytte nå? Burde jeg vente til barnet er født, og har blitt litt større?

Hva gjør jeg...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323160-flytte-n%C3%A5-feil-tidspunkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet tenker jeg at du har rett i at dette kan være et greit tidspunkt å flytte på. Men du sa vel ikke noe om hvor gammelt hans barn var, og om barnet bor hos dere eller ikke? Hvis barnet ikke bor sammen med dere, og en flytting vil medføre redusert kontakt mellom far og barn, så må jo dette være med i vurderingen.

Et annet moment som jeg mener bør telle med, er hvorvidt dere har familie der dere bor som kan være til støtte for dere fremover. Dersom dere har god støtte der dere bor, så er det ikke gitt at det er lurt å flytte nå.

Det siste momentet er selvfølgelig forholdene på det stedet dere ønsker å flytte til. Jobbmuligheter? Bokostnader? Kjenner dere noe der etc.?

Lykke til med avgjørelsen og med resten av svangerskapet:-)

I utgangspunktet tenker jeg at du har rett i at dette kan være et greit tidspunkt å flytte på. Men du sa vel ikke noe om hvor gammelt hans barn var, og om barnet bor hos dere eller ikke? Hvis barnet ikke bor sammen med dere, og en flytting vil medføre redusert kontakt mellom far og barn, så må jo dette være med i vurderingen.

Et annet moment som jeg mener bør telle med, er hvorvidt dere har familie der dere bor som kan være til støtte for dere fremover. Dersom dere har god støtte der dere bor, så er det ikke gitt at det er lurt å flytte nå.

Det siste momentet er selvfølgelig forholdene på det stedet dere ønsker å flytte til. Jobbmuligheter? Bokostnader? Kjenner dere noe der etc.?

Lykke til med avgjørelsen og med resten av svangerskapet:-)

Oi, nei det tenkte jeg ikke på..

For greia er jo den at datra hans bor ikke her.. Hun bor to timer unna med bil, og er på besøk hos faren så sjelden at det er nesten aldri. Hun er 15 nå..

De snart tre årene vi har vært sammen, har hun vært her to julefeiringer og en sommerferie.. Utenom en begravelse og en skoletur(hvor hun ikke hadde kommet hvis det ikke var for dette)..

Han har heller aldri dratt på besøk til henne eller vært så veldig ivrig å oppsøke henne de gangene han/vi har vært i bygda der.

Og da mener jeg at de få gangene hun er hos faren, da kan hun strengt tatt komme på besøk dit vi evt flytter.

Hvor mye dette vil REDUSERE kontakten dem i mellom, tør jeg ikke svare på.. Men for meg virker det ikke som det vil utgjøre så stor forskjell. Den kontakta de har, går stort sett over tlf..

Og fra høsten begynner hun på vgs, og om hun vil kan hun bo hos oss da..

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om støtten og hjelpa vi har her.. For å være ærlig så innbiller jeg meg at vi vil få minst like mye hjelp og oppbacking der vi evt vil bli boende.

Det positive her er jo at tanta hans er jordmor, men det er vel også alt.. Min familie bor 18 og 7 mil unna, og det tror jeg kan bli litt slitsomt..

Jobb er jo kanskje ikke så lett å si akkurat nå da.. Men tror ikke jobb er det største problemet der nede.. Bokostnader vet jeg heller ikke noe om, men dette går det jo kanskje an å lete litt etter og sile ut..

Kjenner en del folk der ja, så helt alene vil vi nok ikke bli..

Takk for det!:) Blir nok litt tenking framover ja..

candyqueen_83

Jeg ville flyttet nå før barnet er født. Fått en helt ny start innen barnet er kommet. Høres ikke ut som noen av dere trives dere oppe, og da er det jo ingen grunn til å bli. Bortsett fra kanskje hans andre barn? Det nevnte du ingenting om.

candyqueen_83

Jeg ville flyttet nå før barnet er født. Fått en helt ny start innen barnet er kommet. Høres ikke ut som noen av dere trives dere oppe, og da er det jo ingen grunn til å bli. Bortsett fra kanskje hans andre barn? Det nevnte du ingenting om.

Beklager, leste ikke innlegget under.

Gjest Klaudia

Høres ut som det mest riktige dere kan gjøre er å flytte nå før barnet er født og få en helt ny start.

Dere trives ikke der dere bor nå og det skjønner jeg godt.

Trist med den andre datteren hans, men hun blir jo også påvirket av den negative stemningen dere opplever der dere bor nå. Kanskje dette er litt av grunnen til at hun ikke har ønsket å være hos dere oftere? I 15-års alderen kan slike ting oppleves ekstra vanskelig. Kanskje hun tom vil trives bedre med å reise litt lengre med fly til "en ny og bedre familie" i Oslo fremfor slik dere har det nå?

Annonse

Oi, nei det tenkte jeg ikke på..

For greia er jo den at datra hans bor ikke her.. Hun bor to timer unna med bil, og er på besøk hos faren så sjelden at det er nesten aldri. Hun er 15 nå..

De snart tre årene vi har vært sammen, har hun vært her to julefeiringer og en sommerferie.. Utenom en begravelse og en skoletur(hvor hun ikke hadde kommet hvis det ikke var for dette)..

Han har heller aldri dratt på besøk til henne eller vært så veldig ivrig å oppsøke henne de gangene han/vi har vært i bygda der.

Og da mener jeg at de få gangene hun er hos faren, da kan hun strengt tatt komme på besøk dit vi evt flytter.

Hvor mye dette vil REDUSERE kontakten dem i mellom, tør jeg ikke svare på.. Men for meg virker det ikke som det vil utgjøre så stor forskjell. Den kontakta de har, går stort sett over tlf..

Og fra høsten begynner hun på vgs, og om hun vil kan hun bo hos oss da..

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om støtten og hjelpa vi har her.. For å være ærlig så innbiller jeg meg at vi vil få minst like mye hjelp og oppbacking der vi evt vil bli boende.

Det positive her er jo at tanta hans er jordmor, men det er vel også alt.. Min familie bor 18 og 7 mil unna, og det tror jeg kan bli litt slitsomt..

Jobb er jo kanskje ikke så lett å si akkurat nå da.. Men tror ikke jobb er det største problemet der nede.. Bokostnader vet jeg heller ikke noe om, men dette går det jo kanskje an å lete litt etter og sile ut..

Kjenner en del folk der ja, så helt alene vil vi nok ikke bli..

Takk for det!:) Blir nok litt tenking framover ja..

Du må forvente helt andre bokostnader i Oslo. Ta en titt på Finn.no, så ser du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...