Gjest Ulla6 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei! Jeg har i de siste 6 årene vært plaget av meget ubehagelig lukt fra armhulene. Etter en del prøving og feiling har jeg funnet ut at om jeg bruker ull inn mot kroppen begrenses problemet. Om jeg kun har ull på overkroppen er det ikke noe problem i det hele tatt. Jeg har ikke kunnet merke noen forskjell på f.eks. bomull og syntetiske stoffer. Symptomene er også verst i jobbsammenheng. Det har ikke noe med mengden svette å gjøre. Jeg kan faktisk godt trene i en bomullstopp uten at det kommer noe ubehagelig lukt. Lukten kommer uten at jeg er fysisk aktiv eller varm. I begynnelsen hendte det bare en gang iblant. Nå er jeg nødt til å tenke på det hele tiden. Dette har ført til en svært begrenset garderobe, noe som jo ikke er så gøy.. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg har innsatt en hormonspiral? Den ble satt inn ca 9 mnd før problemet meldte seg første gang. Jeg er 32 år og har to barn. Jeg benyttet p-piller i ca. 1,5 år før jeg ble gravid første gang. Dette ga ingen lignende symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323185-svettelukt-ved-bruk-av-andre-tekstiler-enn-bomull/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 De symptomene du beskriver er ikke så vanlig i forbindelse med hormonspiral - men det kan heller ikke utelukkes da hormonspiral påvirker jo kroppens egen hormonproduksjon og dette kan påvirke flere ting og kanskje tom svetteproduksjon. Jeg vil derfor anbefale at du tar kontakt med din lege for en sjekk (og kanskje blodprøver for å feks sjekke stoffskifte) og dersom alt annet er "normalt" må man tenke litt mer på om hormonspiralen kan være forklaringen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323185-svettelukt-ved-bruk-av-andre-tekstiler-enn-bomull/#findComment-2691441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.