Gjest MilleKarienLee Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg skal gjøre IVF (med eggdonasjon) i utlandet. Jeg har i den forbindelse tre spørsmål: 1.For ni år siden gjorde jeg en hysteroskopi og det ble funnet "småpolyppøst slimhinne" og det ble derfor gjort en utskrapning. Dette selv om vaginal ultralydundersøkelse ikke viste noe uvanlig. Jeg lurer derfor på om jeg nå som jeg også viser vanlig livmorslimhinne under vaginal ultralyd kan ha slike småpolypper (de kommer kanskje ofte igjen?), og om det er lurt å gjøre enten vaginal ultralyd med saltvann i livmoren, eller hysteroskopi før jeg går i gang med IVF? 2. Under en åpen-buk operasjon for å fjerne en stor peritonealcyste ble det funnet en muskelknute oppå livmoren (ertestor), ikke inni livmoren. Den ble ikke fjernet. Kan en muskelknute som ligger utenpå livmoren forhindre graviditet? 3. Under samme operasjon ble det funnet en liten peritonealcyste som ble punktert. Denne har i ettertid fylt seg opp igjen og vises ved vaginal ultralydundersøkelse. Kan en liten slik cyste som ligger i høyre adnex (jeg har ingen eggstokk på høyre side) gjøre det vanskelig å lykkes med IVF? Den er 17mmx25mm stor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323194-polypper-og-muskelknuter-ved-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.