Gjest Edda Skrevet 28. august 2000 Skrevet 28. august 2000 I 3 år har det stått en propp i høyre øre "plagsomt" legen har bedt meg holde for nesen å blåse, dette hjelper ikke. I samme periode har jeg slim som ligger i halsen på høyre side. jeg drar ofte fra nesen og ned i halsen, som spyttes ut. Jeg har prøvd nesten alle typer medisin, har vært med spes,røntgen osv..."ikke symptomer på bihule" det føles som om øre og hals plagene har sammenheng, slimet i halsen er tykt,men ikke grønt, hekker grått. Finnes det noe som kan hjelpe meg ? 0 Siter
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 30. august 2000 Skrevet 30. august 2000 Til Edda vedr. øre og hals. Det høres ut som om du kan ha en kronisk irritasjon i bakre svelgvegg, evt litt trange forhold i kanalen mellom indre øre og halsen. Dette kan skyldes infeksjon, allergi, eller andre slimhinnehevelser. Noen kan hjelpes med cortison-spray, de fleste har bedring med jevnlig saltvann-spray; inn gjennom nese og ut gjennom munn, 3-4 ganger per dag. Dersom du fortsatt har plager da, bør du kanskje få ny vurdering av øre-nese-hals lege.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.