Gjest Lykketrolline Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei, jeg har hatt ubeskyttet sex med 6 norske heteroseksuell menn de siste tre årene. Har ikke vært flink nok til å tenke på muligheten for HIV. Før Jul fikk jeg det for meg at det var en sjanse for at jeg har dette, uten tydelig grunn. Jeg tok en såkalt rapid-test i Afrika i september 07 i forbindelse med at venninna mi er helsesøster der. Den testen var negativ og jeg ble fortalt den var sikker, derfor gikk jeg ikke videre med dette hjemme......og fortsatte jo da med ubeskyttet sex med tre menn i løpet av året. Videre tok jeg en rapid hjemmetest kjøpt på internet av britisk firma nå i desember, en måned etter siste ubeskytede samleie. Den var negativ. Disse testene er som en gravitest med to streker for positiv og en for negativ, testes med en dråpe blod. På mandag denne uken tok jeg test hos fastlege som sendes til Ullevål. Det er 8 uker siden siste samleie. Jeg venter på dette svaret. Hvor sikre er disse to rapid-testene tror du? Hvordan virker de? To negative rapid-tester med et års mellomrom taler vel i allefall endel for at jeg ikke er smittet av dem jeg hadde sex med for seks måneder siden eller mer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323229-hiv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.