Gjest Densomstiller spørsmål Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg oppholder meg for en lengre periode i Chiang Mai - Thailand ( 6 uker), og har sterkt vudert å ta et kirurgisk inngrep. Jeg er genetisk "belastet" med dype linjer fra øyekrok(nesesiden), og godt ned under øynene. Ettersom årene går (43 nå), blir disse dypere, og "poste". Jeg har allrede hatt en konsultasjon hos plastisk kirurg i Norge, og en her i Chiang Mai ( Dr. Witoon C ). Det viser seg - noe jeg ikke visste - at kirurger ser ut for å velge sin spesielle måte å opperere f.eks nedre øyelokk. I norge var det snakk om snitt på innsiden av øyelokk, for å "rense ut" fett/væske, også et snitt fra midten av øyelokk og ut. Dr. Witoon Wisuthseriwong snitter nedover fra øyekrokene, og "drar" skinnet opp ( ikke lett å forklare verbalt, men du som fagperson skjønner forhåpentligvis hva jeg snakker om). Jeg har ikke sjekket ut så mange steder/metoder her, men Dr. Witoon Wisuthseriwong ser for meg ut for å være en erfaren og seriøs mann. Har du hørt om han?. Hva har du å komentere til dette? Ja - jeg vet om risiko osv osv. Er det noen spesielle metoder du ville ha anbefalt ? Er selvfølgelig MEGET selektiv når det gjelder dette. – Densomstiller spørsmål 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323249-plastikk-div-chiang-mai/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det er vanskelig å gi deg definitive råd uten å ha sett ditt spesielle tilfelle. Generelt kan man likevel si: Er problemet POSER, vil behandlingen være å redusere volumet, enten ved å fjerne volum, eller ved å holde det tilbake ved å stramme hinnen foran fettet. Hvis problemet er (mørkere) FURE, slik du beskriver, vil behandlingen i prinsippet være å fylle opp under furen. Hvis sproblemet er HUDOVERSKUDD, vil behandlingen være å fjerne hud, evt. stramme den på annen måte. Legen du nevner har jeg ikke hørt om, men det har jo ingen betydning for om han er dyktig eller ikke. Til slutt må sies at nedre øyelokksplastikk er en av de operasjoner hvor små feil eller avvik kan ha dramatisk betydning for resultatet, som eventuelt kan være svært kompliserte å rette opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323249-plastikk-div-chiang-mai/#findComment-2683158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest monmonmonmon ;-) Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei kjære. Regner med det er deg, sted og operasjon "blew your cover". (hehe). Det er nabo'n med det raude tyttebæret. ;-) Godt at du hører litt her inne før du setter igang. Men fikk du lignende svar på konsultasjonen før du reiste? Hvilken metode er "mest reversibel" da, om noe skulle gå skeis? Er du nervøs for operasjonen eller i minste tvil så skal du ikke gjøre det! Men det høres ut som om du stoler på klinikken du har funnet, og du har jo gjort god research om den på forhånd.. Stol på deg selv og magefølelsen. Er du usikker, så finner du en annen løsning senere. Håper alt er bra ellers! Jobber til 1630 hele uka, så da får vi vel ikke snakket på MSN før du legger deg om kvelden. Her er det -5, litt snødryss og vind, og kaldt som pokker. Men det har sine hyggelige sider det også... Talk soon, right?! :-)) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323249-plastikk-div-chiang-mai/#findComment-2683955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.