Gå til innhold

Ubehag når vi har sex

Anbefalte innlegg

Gjest Zinetta

Skjønner du ikke har det lett. Jeg hadde det på samme måte som deg, men det er mange år siden nå. Dey var helst i tenårene og i begynnelsen av 20-årene. Jeg syntes samleie var smertefullt. Kjæresten min var jevngammel og dette ble selvfølgelig et stort problem siden han kanskje var på sitt mest seksuelle i den alderen. Det endte med at jeg gjorde det slutt med kjæresten og levde mange år som singel (og i sølibat) fordi jeg ikke likte samleie og følte jeg derfor ikke ville strekke til i et evt forhold.

Utrolig nok følte jeg meg plutselig bare klar igjen ca 7 år senere og i dag har jeg et helt ok sexliv. Synes fortsatt det er litt oppskrytt og må jobbe mye for "å presse ut" en orgasme. Men jeg synes i det minste ikke det er smertefullt eller ubehagelig lengre (med enkelte små unntak).

Vet ikke hvilke råd jeg kan gi deg. Regner med det ikke skyldes at du er for ung? Og du sier jo selv at du føler deg 100% trygg og avslappet?

Jeg tror heller ikke det er noen god idè og ha sex mot din vilje. Det vil nok bare gjøre vondt verre i lengden.

Kan det være at du ikke tenner seksuelt på partneren din?

Slik du har det nå, ser det kanskje ut til at den eneste løsningen er å bryte forholdet. Dere har jo prøvd en del for å få det til å fungere, men det ser ut til at dette bare blir et større og større press fra din side og du har det ikke godt slik du har det nå. Selv om det nok er uhorvelig sårt, vil du kanskje kjenne lettelse etterhvert?

Kanskje du etter en stund til og med vil kunne finne deg en partner som har de samme behov som deg?

Jeg har selv en partner i dag som er mer opptatt av kos enn sex. Dette har nok gjort at jeg får enda mer lyst selv, fordi det ofte er jeg som må ta iniativ og dermed selv får kontrollen på dette området.

Uansett hvilken løsning du bestemmer deg for tilslutt, må jeg ihvertfall få si at jeg føler med deg og vet hvor vanskelig du har det. Vet at uansett hva du velger så vil det være et trist valg. Du må rett og slett velge mellom to onder:-/

Fortsetter under...

Gjest Ikke i dag nei.....

Skjønner du ikke har det lett. Jeg hadde det på samme måte som deg, men det er mange år siden nå. Dey var helst i tenårene og i begynnelsen av 20-årene. Jeg syntes samleie var smertefullt. Kjæresten min var jevngammel og dette ble selvfølgelig et stort problem siden han kanskje var på sitt mest seksuelle i den alderen. Det endte med at jeg gjorde det slutt med kjæresten og levde mange år som singel (og i sølibat) fordi jeg ikke likte samleie og følte jeg derfor ikke ville strekke til i et evt forhold.

Utrolig nok følte jeg meg plutselig bare klar igjen ca 7 år senere og i dag har jeg et helt ok sexliv. Synes fortsatt det er litt oppskrytt og må jobbe mye for "å presse ut" en orgasme. Men jeg synes i det minste ikke det er smertefullt eller ubehagelig lengre (med enkelte små unntak).

Vet ikke hvilke råd jeg kan gi deg. Regner med det ikke skyldes at du er for ung? Og du sier jo selv at du føler deg 100% trygg og avslappet?

Jeg tror heller ikke det er noen god idè og ha sex mot din vilje. Det vil nok bare gjøre vondt verre i lengden.

Kan det være at du ikke tenner seksuelt på partneren din?

Slik du har det nå, ser det kanskje ut til at den eneste løsningen er å bryte forholdet. Dere har jo prøvd en del for å få det til å fungere, men det ser ut til at dette bare blir et større og større press fra din side og du har det ikke godt slik du har det nå. Selv om det nok er uhorvelig sårt, vil du kanskje kjenne lettelse etterhvert?

Kanskje du etter en stund til og med vil kunne finne deg en partner som har de samme behov som deg?

Jeg har selv en partner i dag som er mer opptatt av kos enn sex. Dette har nok gjort at jeg får enda mer lyst selv, fordi det ofte er jeg som må ta iniativ og dermed selv får kontrollen på dette området.

Uansett hvilken løsning du bestemmer deg for tilslutt, må jeg ihvertfall få si at jeg føler med deg og vet hvor vanskelig du har det. Vet at uansett hva du velger så vil det være et trist valg. Du må rett og slett velge mellom to onder:-/

Jeg har ikke noe lyst til å bryte, men ønsker å gjøre mitt ytterste for å få til dette her.

Vi har vært sammen leeenge, og har barn. Ikke noen god ting å bryte da. Det finnes nok skillsmissebarn:-(

Men takk for noen trøstende ord:-)

• 3 uker senere...

Kanskje du og mannen din kan møtes på halvveien på en måte? Han har sikkert like lyst på sex og synes det er like ubehagelig å ikke få sex som du synes det er Å HA sex.

Uff! Hørtes jo veldig trist ut. Men sånn er altså ståa?

Da får dere rett og slett ofre dere litt for hverandre. Ta og gi, det alle fohold handler om. 50/50. Han ofrer seg ved å gå uten sex i perioder og du ofrer deg ved å gi ham sex i perioder. Feks et par dager hver i uka. Dette er den eneste løsningen som jeg ser det.

"Da får dere rett og slett ofre dere litt for hverandre. Ta og gi, det alle fohold handler om. 50/50. Han ofrer seg ved å gå uten sex i perioder og du ofrer deg ved å gi ham sex i perioder. Feks et par dager hver i uka. Dette er den eneste løsningen som jeg ser det."

- Hvis xkona mi hadde tenkt sånn hadde vi fortsatt vært gift tror jeg. Amen!

• 1 måned senere...
Gjest gomle

Jeg synes også det er mer vondt enn godt, og at sex er mest "plunder og heft". Jeg sier aldri nei når mannen min vil ha sex, men det er klart at det hadde jo selvsagt vært mer gøy med ei som var litt mer ivrig. Jeg får organse når jeg bestemmer meg for det, da stimulerer jeg meg selv samtidig som vi har samleie. Jeg tenker på orgasmen som trening av bekkenbunnen, for jeg er ikke så flink til det sånn i hverdagen :-) Aner ikke hvordan andre har det etter mange år sammen (vi har vært sammen i 15 år), men jeg tror vel kanskje ikke jeg er den eneste som har det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...