Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål vedr. muligheter til befruktining. Vi har nå forsøkt å få barn i ett år. Jeg har tatt "kikkhulls" undersøkelsen og alt så fint ut. Min mann har nå testet sæden 3 ganger alle med dårlig resultat, den siste var den dårligste. De to siste testene viste følgende resultater: (den nyeste testen først)

Antall: 138/267,8 mill, ejak

Beveger seg: 40/41 %

Beveger seg fort: 0/2 %

Normalt utseende: 2/5 %

Antall levende: 82/80 %

Ingen viste tegn til betennelse eller klamydia.

Vi har fått beskjed om at det er helt usannsynlig at befrukting vil kunne skje på normalt vis. Mitt spørsmål er derfor:

Er det i det hele tatt håp for oss og hvis ja, på hvilken måte? Hvor lang er evt. ventetider? Hvor stor er sannsynligheten for gravitditet ved alternativ behandling i vårt tilfelle?

Min mann hadde kyssesyken da han var 17, kan det innvirke på hans sædkvalitet nå? Han er også ofte svett og varm på "ballene"

Kan opplyse at jeg er 30 år og min mann 32.

Håper du kan svare meg, for dette plager meg voldsomt.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32336-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man har sett graviditeter selv med dårlig sædprøve, så utelukke en mulighet for graviditet kan man vel ikke helt.

SÆDKVALITET

WHO (verdens helseorganisasjon) stiller følgende krav til optimal sædkvalitet:

Sædvolumen: 2-5 ml

Sædcelle antall: >20 millioner/ml

Bevegelighet: >50% skal vise god bevegelighet

Utseende: >30% skal være normale

Leukocytter:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32336-befruktning/#findComment-126944
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...