Gjest jala396 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 hei er en gutt på 18 år som ønsker og fjærne hår på mage/rygg og rompe. ønsker også og fjærne føflekker i annsiktet, halsen, mage og rygg. ønsker også og redusere hår og hårvekst på beina. finnes det noen man kan kontakte for og få pångestøtte til slike behandlinger da dette er et stort problem som har gjort at jeg ikke har hatt svømming/gym siden 7 klasse. har heller ikke badet ute på flere år sammen med andre, og jeg går alltid med bukse og genser fordi jeg nekter og gå uten så andre ser. jeg har store problemer med og kunne skifte klær osv når jeg er sammen med andre og blir heller sittende inne i stede for og finne på noe om sommeren håper på Raskt svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323394-h%C3%A5rfj%C3%A6rning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei ! I likhet med mange andre er du misfornøyd med mange av de naturlig forekomende elementene og tilbehøret på kroppen din. Jeg kan si deg helt sikkert at veldig mye av det du ønsker ikke kommer til å la seg gjennomføre og at trygdekontoret heller ikke er villig til å betale for det. Når vi fjerner hår med laser, er det visse forutsetninger med en viss tykklese og mørkhetsgrad på hårene for at behandlingen skal virke. Enkelte områder på kroppen , f eks på ryggen er det også svært vanskelig å få et godt resultat. Uten at jeg har sett hårene føler jeg meg gnakse sikker på at det er bare i noen av områdene evt laserbehandling kan virke og den vil kun gi hårreduksjon, ikke varig total hårløshet. Når det gjelder kirurgisk fjernelse av føflekker, tar vi bare dem som vi anser usikre med tanke på ondartet utvikling , eller godartete der det kan oppnås et godt kosmetisk resultat på en sikker måte. Det finnes dessverre en god del laser- og føflekk klinikker der det sitter ukvalifisert personell og "brenner" vekk føflekker uten å vite om de er god- eller ondartete og uten å foreta noen form for undersøkelse av disse eller rådgivning til dem som henvender seg dit. Behandlingen etterlater arr og rester av føflekkene nede i huden. Dette anbefales ikke. Synes du skal oppsøke en hudlege som kan se på det som plager deg og gi deg et kvalifisert råd. Men tenk litt på det jeg har skrevet først. Ned hilsen fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323394-h%C3%A5rfj%C3%A6rning/#findComment-2689611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.