Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 29, og har siden siste kontroll i uke 24 ikke gått opp noe i vekt.På siste kontroll var total vektøkning 4,9 kg. Jeg spiser normalt, har en normal kroppsvekt og har ikke hatt noen komplikasjoner.Jeg kjenner masse liv. Hvor mye skal man henge seg opp i vekten? Kan dette indikere at noe er galt? Man blir jo litt engstelig. Alt var normalt med barnet da jeg var på ultralyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32346-ingen-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du er normalvektig i utgangspunktet, bør du legge på deg minst 8-10 kg totalt. Du må huske på at du må ha noe å gå på til du skal amme også. Hvis du ikke har lagt på deg den siste måneden, kan du tenke på å prøve å legge inn et ekstra måltid, f.eks. et kveldsmåltid hvis du vanligvis ikke spiser etter middag. De fleste av oss klarer å få i oss litt flere kalorier enn vi vanligvis spiser uten at vi "sprekker" av den grunn. Vær litt raus med smør på brødskiven, dropp lett-produkter hvis dette er vanlig hos dere. Selv om barnet tar det den trenger for å legge på seg, viser det seg at kvinner som kun legger på seg få kilo, oftere får barn som er i letteste laget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32346-ingen-vekt%C3%B8kning/#findComment-127097
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...