Gjest Hilsen bekymret Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg er en kvinne på 39 år som er gravid i uke 12. I de tre første ukene av svangerskapet var jeg syk med høy feber og høy CRP. Jeg ble lagt inn på sykehus og behandlet for blodforgiftning og lungebetennelse. Behandlingen startet med vanlig pencilin, men da det ikke hjalp ble det brukt bl.a Ciprofloxacin Teva 500 mg i kombinasjon med Amoxicillin Merck NM 500 mg. Jeg visste ikke da at jeg var gravid og derfor ble jeg behandlet med disse medikamentene. Jeg lurer nå på om fosteret kan ha tatt skade av dette og evt hvilke skader? Det bekymrer meg også at det ble tatt røntken og MR av lunger uten at jeg ble dekket til med noe over magen. Kan dette også medføre risiko for fosterskade? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323464-bruk-av-ciprofloxacin-teva-500-mg-tidlig-i-svangerskapet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.