Gå til innhold

Ufrivillige gjentagende rykninger

Anbefalte innlegg

Gjest Catch333

Jeg er en 31 år gammel gutt og har i noen måneder hatt rykninger/kramper/leamus i muskelen mellom pung og endetarm. Rykningene er ikke smertefulle, men kjennes definitivt ut som noe er galt. Rykningene kommer helt plutselig og opptrer periodisk. Ser ingen sammenheng mellom rykningene og urinering eller utløsning. Gikk til fastlegen som tok blodprøve og urinprøve. Blodprøvene viste normale verdier klamydia kunne ikke påvises(vet ikke om de testet: Mycoplasma genitalium ). Legen mente det kunne være en irritasjon/betennelse i prostata. Han undersøkte den ikke. Fikk noen betennelsesdempende piller uten at det hjalp noe merkbart. Har bestilt ny time hos fastlegen. Har du noen ide om hva symptomene kan være? Det er ganske plagsomt og har blitt verre den siste uken. Kan av og til også kjenne en presslignende følelse i samme området.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323471-ufrivillige-gjentagende-rykninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke lett å være "fjerndoktor", spesielt når spørsmålene dreier seg om symptomer og problemer som er på kanten av min kompetanse. Jeg er i første rekke mikrobiolog og infeksjonsmedisiner. Det jeg kan gjøre er å vurdere hvorvidt dine plager kan skyldes infeksjon med en viss sannsynlighet.Jeg kan ikke tenke meg at de gjør. I alle fall ikke de vanlige infeksjoner som forekommer i genitalia. Kan ikke si hverken for eller imot tanken om prostatabetennelse, men har ikke noe særlig tro på det. Den er relativt enkelt å undersøke. Jeg kunne tenke meg å anbefale, om ikke plagene gir seg å få en henvisning til en urolog som kan utføre både klinisk undersøkelse og eventuelt ta noen prøver opm han/hun finner det nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...