Gjest simran1 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 hei, jeg var 3 mnd på vei..og fikk blødninger.Tok da ultralyd som viste at det var ingen foster der.kun morkaken som hadde vokst. Jeg fikk kur av 4 piller som skulle sette igang abort.Da det ikke skjedde noe fikk jeg to piller igjen. Jeg hadde masse smerter og blødning og en stor klumpete greie kom ut. Jeg fikk beskjed om at det var ikke nødvendig med ultralyd eller blodprøver for å skjekke hcg etter dette.Jeg har hatt litt bødninger i 15 dager nå(en dråpe nesten).Når vil det slutte med blødning?Jeg pleier å ha mens rundt denne tiden og hatt murring i magen igår og forgårs ,men hadde ikke mer blødning enn en liten dråpe.er d mens eller abortblødning?Jeg fikk beskjed om å prøve igjen etter jg hadde hatt mens en gang. Hva vil det si at jeg ikke kan ha samleie før jeg får mens eller må jeg brukre prevansjon til neste mens?kan vi begynne å prøve før jeg får mens? Jeg vil bli gravid,så fort som mulig:) håper på utfyllende svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323499-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-etter-abort-n%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skjønner godt hvordan du har det nå. Det er så trist når man mister en spire. Vi er i samme båt, jeg og kjæresten prøver nå å bli gravide igjen etter en utskrapning i midten av januar. Grunnen til at legene sier man skal vente, er fordi det er vanskelig å utregne termin hvis man blir gravid igjen før første mens. Det er kun man selv som avgjør hvor hurtig man er klar psykisk etter en abort. Fysisk vil man nok ikke bli gravid hvis kroppen ikke er klar for det. Men det er ikke noe i veien for å prøve. Risikoen for abort er den samme, og ikke større enn det den var før aborten. Mange forteller om at de har hatt spesielt lette for å bli gravide igjen etter en abort, dette har vært en trøst for meg. Du kan i følge min lege, begynne å prøve igjen når blødningene er over, dette for å unngå underlivsbetennelse. Jeg fikk underlivsbetennelse rett etter aborten, men startet igjen med nye forsøk når den ene av penicillinkurene var over. (Jeg fikk tips her på dol om å sjekke risiko ved bruk ved å google, og fant ut at det burde gå greit når den ene kuren var avsluttet). Håper dette kunne være deg til hjelp, jeg krysser fingre og tær for at vi begge klarer å bli gravide igjen snarlig:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323499-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-etter-abort-n%C3%A5r/#findComment-2684721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skjønner godt hvordan du har det nå. Det er så trist når man mister en spire. Vi er i samme båt, jeg og kjæresten prøver nå å bli gravide igjen etter en utskrapning i midten av januar. Grunnen til at legene sier man skal vente, er fordi det er vanskelig å utregne termin hvis man blir gravid igjen før første mens. Det er kun man selv som avgjør hvor hurtig man er klar psykisk etter en abort. Fysisk vil man nok ikke bli gravid hvis kroppen ikke er klar for det. Men det er ikke noe i veien for å prøve. Risikoen for abort er den samme, og ikke større enn det den var før aborten. Mange forteller om at de har hatt spesielt lette for å bli gravide igjen etter en abort, dette har vært en trøst for meg. Du kan i følge min lege, begynne å prøve igjen når blødningene er over, dette for å unngå underlivsbetennelse. Jeg fikk underlivsbetennelse rett etter aborten, men startet igjen med nye forsøk når den ene av penicillinkurene var over. (Jeg fikk tips her på dol om å sjekke risiko ved bruk ved å google, og fant ut at det burde gå greit når den ene kuren var avsluttet). Håper dette kunne være deg til hjelp, jeg krysser fingre og tær for at vi begge klarer å bli gravide igjen snarlig:) ''Grunnen til at legene sier man skal vente, er fordi det er vanskelig å utregne termin hvis man blir gravid igjen før første mens. '' Kan det være så farlig da? Selv har jeg heldigvis aldri vært utsatt for abort. Imidlertid hat jeg to ganger blitt gravid uten at jeg har vært i vanlig syklus. Første gang rett etter p-pilleslutt og andre gang etter minipilleslutt/før jeg hadde fått stabil syklus etter graviditet og etterfølgende minipiller. Ikke noe problem det - termin ble satt på UL og stemte ikke så aller verst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323499-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-etter-abort-n%C3%A5r/#findComment-2684726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 ''Grunnen til at legene sier man skal vente, er fordi det er vanskelig å utregne termin hvis man blir gravid igjen før første mens. '' Kan det være så farlig da? Selv har jeg heldigvis aldri vært utsatt for abort. Imidlertid hat jeg to ganger blitt gravid uten at jeg har vært i vanlig syklus. Første gang rett etter p-pilleslutt og andre gang etter minipilleslutt/før jeg hadde fått stabil syklus etter graviditet og etterfølgende minipiller. Ikke noe problem det - termin ble satt på UL og stemte ikke så aller verst. Nemlig, jeg ser ikke på dette som et problem jeg heller. Så lenge man kan sette en ca termin ved ul, så gjør det ingenting. Viktigere å bli gravid fort for meg ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323499-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-etter-abort-n%C3%A5r/#findComment-2684748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest simran1 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg skjønner godt hvordan du har det nå. Det er så trist når man mister en spire. Vi er i samme båt, jeg og kjæresten prøver nå å bli gravide igjen etter en utskrapning i midten av januar. Grunnen til at legene sier man skal vente, er fordi det er vanskelig å utregne termin hvis man blir gravid igjen før første mens. Det er kun man selv som avgjør hvor hurtig man er klar psykisk etter en abort. Fysisk vil man nok ikke bli gravid hvis kroppen ikke er klar for det. Men det er ikke noe i veien for å prøve. Risikoen for abort er den samme, og ikke større enn det den var før aborten. Mange forteller om at de har hatt spesielt lette for å bli gravide igjen etter en abort, dette har vært en trøst for meg. Du kan i følge min lege, begynne å prøve igjen når blødningene er over, dette for å unngå underlivsbetennelse. Jeg fikk underlivsbetennelse rett etter aborten, men startet igjen med nye forsøk når den ene av penicillinkurene var over. (Jeg fikk tips her på dol om å sjekke risiko ved bruk ved å google, og fant ut at det burde gå greit når den ene kuren var avsluttet). Håper dette kunne være deg til hjelp, jeg krysser fingre og tær for at vi begge klarer å bli gravide igjen snarlig:) å tusen takk for svaret.det var trist å høre,men bedre lykke neste gang ikke sant. Det er en ting til jeg lurer på .Jeg har kjøpt eggløsningstest.hadde lyst å prøve den denne gangen.er så desperat etter å bli gravid så fort såom mulig..tenker på det hele tiden..jeg er så deprimert for dette. Jeg vet jeg ikke når jeg skal ta den i og med at abort blødning varte i to uker nå og ikke en uke som mens..hvordan beregner jeg frem til de dagene jeg kan ta eggløsningstest..er d noen som vet dette?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323499-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-etter-abort-n%C3%A5r/#findComment-2685294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 å tusen takk for svaret.det var trist å høre,men bedre lykke neste gang ikke sant. Det er en ting til jeg lurer på .Jeg har kjøpt eggløsningstest.hadde lyst å prøve den denne gangen.er så desperat etter å bli gravid så fort såom mulig..tenker på det hele tiden..jeg er så deprimert for dette. Jeg vet jeg ikke når jeg skal ta den i og med at abort blødning varte i to uker nå og ikke en uke som mens..hvordan beregner jeg frem til de dagene jeg kan ta eggløsningstest..er d noen som vet dette?! Tror det er vanskelig å beregne, derfor er det lurt å ta el-tester. Jeg fikk vite at etter min utskrapning ville eggløsningen ligge omtrent 14 dager senere. Vi prøvde i dagene opp mot 14. dag, så jeg er spent på om jeg får mensen igjen neste gang. Jeg begynte med eggløsningstester, nok litt sent, fordi de har vist negativ i fem dager nå. Jeg tror jeg har hatt eggløsning som jeg pleier faktisk, omkring 11-13 dager etter første dag mens. Når du ikke har fått utskrapning, så mener jeg det vanlige er at mensen kommer tilbake etter fire til seks uker. Men hos enkelte, uansett om de har hatt utskrapning eller medisinsk abort, tar det lengre tid, opptil flere måneder. Men, altså, veldig mange er heldige og blir fort gravide etter en sa, så vi må bare håpe på at vi er i den kategorien:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323499-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-etter-abort-n%C3%A5r/#findComment-2685586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.