Gå til innhold

Ubrukte kilometer i bilforsikring

Anbefalte innlegg

Gjest forsikring

Jeg forsikret bilen med en kjørelengde på 16.000 i året, men har nesten ikke kjørt noe da jeg har brukt en annen bil vi har.

Kan jeg be om å få tilbake noen kr på forsikringa, eller?

Har også fått tilbud om forsikring fra en annen agent med ca 4000 kr billigere forsikring på alt, så det lønner seg å sjekke priser!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323527-ubrukte-kilometer-i-bilforsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kilometerstanden på min bil var en god del over det jeg hadde betalt for. Kontaktet forsikringsselskapet og oppga kilometerstanden jeg hadde akkurat da og hva jeg regnet med den kom til å være ved neste forfall (halvårlige perioder). Da fikk jeg refundert en del kroner. Mitt selskap er TrygVesta.

candyqueen_83

Kilometerstanden på min bil var en god del over det jeg hadde betalt for. Kontaktet forsikringsselskapet og oppga kilometerstanden jeg hadde akkurat da og hva jeg regnet med den kom til å være ved neste forfall (halvårlige perioder). Da fikk jeg refundert en del kroner. Mitt selskap er TrygVesta.

Du hadde kjørt mer enn du hadde betalt for, og fikk igjen penger??

Annonse

Gjest flere og flere som tilbakebetaler ja

Hvilket forsirkingsselskap har du ?

Noen selskaper har nemlig begynt å betale tilbake for de kilometrene du ikke bruker. Et must er at du må ha lenger kjørelengde enn 8000 i året, og det har jo du.

Ditt forsikringsselskap har garantert en nettside, du finner nok informasjon der.

Annonse

Gjest agenten

En liten bemerkning:

Er det snakk om én bilforsikring kan det lønne seg å sjekke priser hos andre, ja. Der kan det være mye å spare.

Andre forsikringer, derimot, kan det lønne seg å være langt mer kvalitetsbevisste på. Særlig husforsikring. Der har mange brent seg på å være gjerrige.

Du hadde kjørt mer enn du hadde betalt for, og fikk igjen penger??

Oj, da. Skrivefeil selvfølgelig. "god del over" skulle være "god del under". Så at jeg hadde nokså langt igjen til å nå den km-standen som ville gjelde ved neste forfall. Da det ble oppdaget, var regningen allerede betalt for lengst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...