Gå til innhold

Smerter i brystet

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleheksa

Heisann I går, onsdag 4. februar, fikk jeg sterke smerter i brystet. Etter noen minutter gikk smertene også til hals og ryggen. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble ganske så redd. I dag har jeg samme smertene, men nå er de bare i venstre side av øvre rygg. Jeg er 38 år, er overvektig. Jeg er gift, ekteskapet er stabilt og vi har 3 barn. Sliter en del med angst og deprasjon etter en tøff barndom. Dette gjør at jeg ikke klarer å ringe legen, er både redd for å virke "masete" og også fordi jeg er redd for at det kan være noe alvorlig på gang. Pappa hadde hatt noen hjerteinfarkt før han døde. Han døde riktignok ikke av dette. Mamma døde av kreft. På forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323642-smerter-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Det kan være flere forklaringen på dine symptomer inkludert både viktige diagnoser (hjerteproblem) og mindre farlige diagnoser (feks muskelsmerte). Jeg synes ikke at du skal være redd for å virke "masete" - det er veldig viktig å få utelukket en del ting i dette tilfellet særlig at smertene har sammenheng med hjertet. Dette kan kun gjøres ved en fysisk undersøkelse, EKG og eventuelt noen blodprøver hos din lege. Du må derfor ta kontakt med din lege!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323642-smerter-i-brystet/#findComment-2691445
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...