Gå til innhold

Hva hadde du tenkt hvis...

Anbefalte innlegg

Gjest antiskeptisk

du dater en mann, men er litt tilbakeholden fordi du vil vente og se det an... og han:

- Skriver: Forsiktig med desserten, det legger seg på magen! (Sms før du skal ute og spise med venninner. Du er slank men har fått litt ferie-fett på magen, noe du ikke har komplekser for.)

- Sier: "Du har blitt tynnere!" (På rosende kompliment-vis. Tar deg på låret etter at du har hatt omgangen og tatt av et par kg ufrivillig)

- Kaster seg over bladene dine, blar opp på sidene med damer og gir seg i kast med å kommentere. Er uenig i alt du synes er pent, liker best de aller slankeste modellene med stoore lepper og dådyrblikk. (Du rister på hodet og ler, og viser at det ikke gjør deg usikker)

- Kommenterer hva du har på deg: "Skal du ha på deg DET?" (Du skal på jobb og har på deg "anstendige" klær av bra kvalitet. Du ler og signaliserer at det affekterer ikke deg.)

- Eksdama mi har silikonpupper! (Sagt på en provoserende måte, like etter kleskommentaren. Her begynner du å spekulere.)

Dette over en periode på 3 uker, helt i begynnelsen.

Du har underveis tatt det som en spøk og bare ledd med, du er vant til å ha en slik tone med andre i livet ditt. Men så begynner du å synes det er rart og begynner å tenke "hva i all verden?". Du er 167 høy, veier 60 kg og har et avslappet forhold til kropp.

Tror du han gjør det for å gjøre deg usikker, for å få kontroll, for å kødde, for å terge, eller for å teste deg og se hvordan du reagerer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323648-hva-hadde-du-tenkt-hvis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest antiskeptisk

Du vil ikke overdrive, du tror nemlig sjansen er stor for at han sier det han sier fordi han er usikker. Du har nemlig vært veeeldig tilbakeholdende og mystifistisk, mens han ligget langflat fra dag to. Dessuten er du en del yngre enn han og tildels populær.

Dama han var litt interessert i før han møtte deg er 12 år eldre og en god del kraftigere enn deg, så du greier ikke helt å ta han seriøst heller. Du lurer på om det kan være noe han gjør for å prøve å balansere situasjonen?

''Tror du han gjør det for å gjøre deg usikker, for å få kontroll, for å kødde, for å terge, eller for å teste deg og se hvordan du reagerer?''

Dersom jeg ellers hadde likt mannen veldig godt hadde jeg tatt det opp og sagt at jeg selv har et godt forhold til egen kropp, men at det kunne virke som han mente at jeg ikke hadde grunn til det? Hadde han avkreftet dette, og sagt at det handlet om ubetenksom usikkerhet hadde jeg latt det passere, men hadde han bekreftet at vektkommentarer er på sin plass (også til en slank dame på 167/60) hadde jeg avsluttet det hele kjapt og enkelt.

Om dette kom i tillegg til annet som skurret ville jeg takket for laget uten i det hele tatt å lufte det først.

Gjest black ink

Du vil ikke overdrive, du tror nemlig sjansen er stor for at han sier det han sier fordi han er usikker. Du har nemlig vært veeeldig tilbakeholdende og mystifistisk, mens han ligget langflat fra dag to. Dessuten er du en del yngre enn han og tildels populær.

Dama han var litt interessert i før han møtte deg er 12 år eldre og en god del kraftigere enn deg, så du greier ikke helt å ta han seriøst heller. Du lurer på om det kan være noe han gjør for å prøve å balansere situasjonen?

Jeg ville rett og slett spurt han om hvorfor han sier slike kommentarer. Rett ut, rett fra levra. Og vente på svar.

Skal man analysere han som vi kvinner er flink til, lander han på drittsekk-stempelet, med stor grunn til å ta bena på nakken å løpe.

Men, jeg ville ha brukt en annen tone, kanskje fortalt ham i en humoristisk tone (virker som du gjør allerede) at nå skal du lære ham litt om hva kvinner liker og ikke liker å høre, og ta det derifra. Se om han lytter til deg. Gjør han det er det håp.

Jeg ville rett og slett spurt han om hvorfor han sier slike kommentarer. Rett ut, rett fra levra. Og vente på svar.

Skal man analysere han som vi kvinner er flink til, lander han på drittsekk-stempelet, med stor grunn til å ta bena på nakken å løpe.

Men, jeg ville ha brukt en annen tone, kanskje fortalt ham i en humoristisk tone (virker som du gjør allerede) at nå skal du lære ham litt om hva kvinner liker og ikke liker å høre, og ta det derifra. Se om han lytter til deg. Gjør han det er det håp.

Jeg er uenig med deg, syns ikke han høres ut som noen drittsekk. Men det kommer jo ofte naturlig av å være dum som et brød, da, egentlig. Synd det ikke finnes IQ i tablettform.

Gjest black ink

Jeg er uenig med deg, syns ikke han høres ut som noen drittsekk. Men det kommer jo ofte naturlig av å være dum som et brød, da, egentlig. Synd det ikke finnes IQ i tablettform.

Leste innlegget mitt selv nå og ser jeg fikk vel ikke helt frem det jeg ville. Jeg mente at vi kvinner er ofte flink til å overanalysere, fremfor å finne frem til roten av problemet, og dermed ville han fremstå som en drittsekk.

Jeg mente at antiskeptisk skulle spørre mannen for så ta et valg om hun ville bli mer kjent med mannen eller ei.

Leste innlegget mitt selv nå og ser jeg fikk vel ikke helt frem det jeg ville. Jeg mente at vi kvinner er ofte flink til å overanalysere, fremfor å finne frem til roten av problemet, og dermed ville han fremstå som en drittsekk.

Jeg mente at antiskeptisk skulle spørre mannen for så ta et valg om hun ville bli mer kjent med mannen eller ei.

Ja, selv idioter har kjærester...

Annonse

He he

Da jeg var ca 18, var jeg sammen med en som var fæl til å kommentere utseendet mitt i spøkefull form.

En kveld satt vi sammen med en kompis av han og så på tv. Så viste de et bilde av ei med stygge hengepupper. Og så sa han: " de der ligner litt på dine pupper". Både han og kompisen lo.

Puppene mine var mitt største kompleks.

Jeg ble skikkelig lei meg, men sa ingenting. Dagen etter gjorde jeg det slutt med fyren.

Jeg tenker enda tilbake på fyren som en usikker idiot.

Hvis du ønsker å fortsette forholdet, så bør du si fra med en gang. Slike nedverdige kommentarer skal man holde seg for god til.

Hvis jeg hadde vært veldig forelsket i fyren, ville jeg jo faktisk blitt litt lei meg og berørt av slike kommentarer. Da ville jeg rett og slett ha fortalt dette. At jeg blir litt lei meg og lurer på om han virkelig mener at jeg bør slanke meg.

Men slik du beskriver det høres det mer ut som han vil hevde seg pga 'skjevhet' i statusforholdet deres. At du ikke må tro du er såå fin.

Eller at han er en idiot.

Jeg synes uansett du skal ta det opp på en rolig og fin måte, og på den måten finne ut om han er en idiot eller om han bare er usikker og/eller tankeløs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...