Gjest bekymret 4-barnsmor. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg er ei jente på snart 30. Vi har hatt fryktelig mye kreft i familien så lenge jeg kan huske, alle besteforeldrene mine er nå borte,og det startet med kreft hos dem alle. Nå har jeg oppdaget en lymfeknute nederst i armhulen og den er ca 2 cm stor i dameter. (bevegelig) Jeg fikk sjekket den hos legen min, som nå har henvist meg videre til sykehuset, og jeg skulle si fra om jeg hovnet opp flere plasser i mellomtiden mens jeg venter på svar fra sykehuset. Dagen etter oppdager jeg en hoven lymfeknute i halsen på høyre side,omtrent like stor, men den irriterer ikke svelget, og er ikke vond. Den i armhulen er heller ikke vond, og det var bare helt tilfeldig at jeg oppdaget den for tre-fire uker siden, men jeg vet ikke hvor lenge jeg har hatt den. Dette er noe jeg konstant går rundt og tenker på, livredd for lymfekreft eller brystkreft. Jeg har også brystimplantater, så jeg er redd jeg ikke skal oppdage det hvis det skulle oppstå en kul i en av brystene mine. Jeg har mareritt om nettene, og lar disse tankene oppta mye av dagene mine, jeg fungerer ikke normalt. Jeg har aldri vært noen hypokonder, jeg drar aldri til legen hvis det ikke er HELT nødvendig, men disse kulene holder på å skremme vettet av meg. Hva kan disse kulene være? Det trenger vel ikke være en sammenheng mellom de to kulene, eller nødvendigvis være kreft? Hjelp!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323698-lymfeknuter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lx1 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Størst sannsynlighet er det for at disse lymfeknutene har hovnet opp pga en betennelse eller virus ellers i kroppen (kan være noe så ufarlig som influensavirus osv), da lymfene er en del av "forsvarsystemet" i kroppen. Har man lymfom, dvs krevt i lymfesystemet, har man i tillegg mange andre plager, så dette er nok helt ufarlig. Men, uansett, det er bedre å få avkreftet at det IKKE er noe, i stedet for å kanskje bekymre seg uten grunn, så få dette sjekket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323698-lymfeknuter/#findComment-2688236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.